600 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره در کشور نیاز است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت با اشاره به اینکه کاهش وابستگی کشور به صادرات نفت یکی از مزیت تحریم ها بود، گفت: 700 هزار میلیارد ریال حجم بدهی دولت به بخش های مختلف  بوده و هر روز نیز در حال افزایش است و باید برای آن چاره اساسی اندیشید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت با اشاره به اینکه کاهش وابستگی کشور به صادرات نفت یکی از مزیت تحریم ها بود، گفت: 700 هزار میلیارد ریال حجم بدهی دولت به بخش های مختلف بوده و هر روز نیز در حال افزایش است و باید برای آن چاره اساسی اندیشید.

وی اظهار کرد: ایران با 112 میلیارد دلار ذخایر ارزی، وضعیت مطلوبی دارد و به عنوان کشور بدهکار خرد خارجی محسوب می شود.

کریمی ادامه داد: برخی دستگاه ها، پاداش پایان خدمت را به ارقام میلیاردی رسانده اند و برای جلوگیری از احجاف به سایر کارکنان، سقف 230 میلیون تومان سقف پاداش تعیین شده است.

وی با بیان ایکه صندوق بازنشستگی کشور با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود شدید مالی مواجه است، افزود: 18 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که 80 درصد اعضای آن را بازنشستگان صندوق های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کشوری شامل می شوند.

وی اظهار داشت: 43 میلیون نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، این در حالی است که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی 150 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

کریمی در ادامه افزود: ادامه برنامه تحول سلامت با کسری منابع مالی مواجه شده و می طلبد که در لایحه بودجه سال آتی به صورت تخصصی و جدی به آن پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 600 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه کاره در کشور نیاز است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از آغاز عملیات جدید عمرانی توسط دولت، محول کردن عملیات اجرایی طرح های عمرانی جدید به بخش خصوصی و فروش طرح های نیمه تمام و واگذاری آن ها از جمله راهکارهای رفع مشکلات این حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989670

وب گردی

وب گردی