پژوهشکده‌های اسلامی پشت پرده جریان‌های تکفیری را آشکار کنند

مسئول مرکز اسلامی شهرستان سقز گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های اسلامی این است که روشنگری کنند تا پشت پرده جریان‌های تکفیری آشکار شود.

عابد نقیبی از روحانیون اهل سنت استان کردستان و مسئول مرکز اسلامی شهرستان سقز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات علمی دانشگاه های اسلامی در راستای روشنگری مبانی اسلام اظهار داشت: امروز باتوجه به تغییر جغرافیای سیاسی در منطقه خاورمیانه، بیش از گذشته می طلبد که دانشجویان دنیای اسلام با هر گرایش مذهبی در راستای وحدت میان مسلمانان تلاش کنند.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر گروه‌هایی پدید آمدند که دست به قتل انسان‌ها زدند و خودشان را منتسب به اهل سنت می دانند؛ گروه هایی مانند داعش و القاعده هیچ ارتباطی با اهل سنت و دین مبین اسلام ندارند.

مسئول مرکز اسلامی شهرستان سقز ادامه داد: این گروه که همچون قارچ درحال رشد کردن هستند، محصول سرویس های جاسوسی استکبار جهانی‌اند و لذا دانشمندان و دانشگاه های جهان اسلام وظیفه دارند که در راستای روشنگری مبانی اسلام حقیقی در جوامع بین المللی اقدامات شایسته‌ای را انجام دهند.

نقیبی تصریح کرد: وظیفه دانشگاه های اسلامی این است که روشنگری کنند تا پشت پرده این جریان های تکفیری آشکار شود؛ اگر دانشگاه ها و پژوهشکده های اسلامی برای جوامع بین المللی روشنگری کنند، دیگر هیچ انسان و گروهی بازیچه دست استکبار نخواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: تمام مسلمانان جهان بایستی حول محور محبت اهل بیت(ع) جمع شوند و با گروه های ضد اسلام و تکفیری مبارزه کنند؛ امروز تمامی اهل سنت جهان به صورت عملی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محبت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989694

وب گردی

وب گردی