عربستان و امارات بدهکار آمریکا هستند

پنتاگون اعلام کرد، ارتش آمریکا به دنبال دریافت هزینه ۳۳۱ میلیون دلاری از عربستان و امارات بابت سوخت‌رسانی به هواپیماهای آنها برای حمله به یمن است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ماه گذشته آمریکا تصمیم گرفت دیگر به جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن سوخت‌رسانی نکند. با این وجود اخیرا گزارش شده که ظاهرا آمریکا دریافت پول بابت کمک‌هایی که در قالب سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف برای حمله به یمن انجام داده را به درستی مدیریت نکرده و بخشی از این کمک‌ها رایگان تمام شده است.

پنتاگون اخیرا اعلام کرد، انتظار دارد که پول این سوخت‌رسانی را که از مارس ۲۰۱۵ تا نوامبر سال جاری میلادی انجام داده، دریافت کند.

«ربکا رباریچ»، سخنگوی پنتاگون با اشاره به این که آمریکا به شرکای خود اطلاع داده که چقدر به واشنگتن بدهکار هستند، گفت: واشنگتن به دنبال این است که ۳۶.۸ میلیون دلار برای سوخت و ۲۹۴.۳ میلیون دلار برای ساعات پروازی دریافت کند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سوابق خود را بررسی کرده و اشتباهاتی در حسابداری یافته که طی آن، ما در محاسبه بدهی‌های عربستان و امارات برای این خدمات سوخت‌رسانی اشتباه کرده‌ایم. فرماندهی مرکزی اخیرا هزینه‌های درست را حساب کرد و وزارت دفاع فرآیند دریافت بازپرداخت را به جریان انداخته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 989699

وب گردی

وب گردی