راه پژوهش از مدرسه می گذرد

قائم مقام ستاد هفته پژوهش آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه صورت گیرد، باید پژوهش را در مدرسه آغاز کرد. راه پژوهش از مدرسه می گذرد، مدارس هستند که می توانند پژوهش را در ذهن دانش آموزان نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی» در دبیرستان یاس نبی برگزار شد.
دکتر فرهاد کریمی قائم مقام ستاد هفته پژوهش آموزش پرورش در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: امسال هفته پژوهش با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مقارن شده است و ما شاهد بلوغ و بالندگی در پژوهش هستیم، پژوهش می تواند در ارکان کشور در حوزه تعلیم و تربیت تاثیر‌گذار باشد.

وی ادامه داد: اولین روز هفته پژوهش، به تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر تعلق دارد، اختصاص این برنامه نکات خوبی را به ما گوشزد می کند تا بتوانیم از دیدگاه دانش آموزان استفاده و زمینه رشد را در کشور فراهم کنیم.
دبیر ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش پرورش گفت: امروز در این جلسه از صاحبان و ارائه دهنده طرح های پژوهشی، ابداع و اختراع تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: امسال از دانش آموزان ابتدایی که در حوزه ادبیات و شعر فعال بوده‌اند نیز تجلیل خواهیم کرد. لازم به ذکر است 28 اثر از هر چهار دوره تحصیلی برگزیده شده اند، امروز مفتحریم با آثار دانش آموزان آشنا شویم و زمینه گسترش آن را در کشور فراهم کنیم.
کریمی اظهار داشت: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه صورت گیرد، باید پژوهش را در مدرسه آغاز کرد، راه پژوهش از مدرسه می گذرد، مدارس هستند که می توانند پژوهش را در ذهن دانش آموزان نهادینه کنند.

وی اضافه کرد: پژوهش در آموزش و پرورش قدمت دیرینه ای دارد، ما به عنوان یک وزارت پیشگام در حوزه پژوهش شناخته می شویم، شعار امسال هفته پژوهش، همان شعار وزارت علوم است که تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید ملی نیز مد نظر قرار گرفته است.
کریمی در پایان تاکید کرد: امسال زیر نظام سند تحول بنیادین منتشر شده است که به وسیله آن وزارت آموزش پرورش زمینه بالندگی خود را در حوزه پژوهش فراهم می کند.

گفتنی است این مراسم در حالی برگزار شد که وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش در آن حضور نداشتند.

کد خبر: 989715

وب گردی

وب گردی