حکیم زاده: داستان نویسی منجر به پرورش ذهن دانش آموزان می شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ای که در 10 استان اجرا خواهد شد سعی می کنیم مهارت های زندگی را از طریق بازی به دانش آموزان ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «آیین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی» در دبیرستان یاس نبی برگزار شد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم در زمینه اهمیت پژوهش و ویژگی های یک پژوهشگر گفت: اگر قائل باشیم تفکر، تعقل، مشاهده و تدبر از جمله ویژگی های یک پژوهشگر است که در آیات قرآن نیز به این موارد تاکید شده است، فراهم کردن امکانات بدون اینکه انسان این ویژگی ها را داشته باشد، در مسیر هدایت قرار نمی گیرد. خداوند در بحث پژوهش میدانی نیز تاکید کرده است آیا در زمین جست‌و‌جو نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: داستان نویسی ابتدایی‌ترین و اولین جلوه‌ای است که منجر به پرورش ذهن دانش آموزان می شود، ما امسال به جای اینکه پیک نوروزی داشته باشیم اعلام کردیم با خلاقیت خود داستان بنویسند. مقام معظم رهبری به کرات اشاره کرده اند قصه گویی و قصه خواندن در پرورش ذهن دانش آموزان می تواند امر مهمی باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در معاونت آموزش ابتدایی علاوه بر طرح عید و داستان، موضوع یادگیری از طریق بازی را مطرح کردیم. با برنامه ای که در 10 استان اجرا خواهد شد سعی می کنیم مهارت های زندگی را از طریق بازی به دانش آموزان ارائه دهیم.

وی در زمینه طرح تکالیف مهارت محور اضافه کرد: ما حذف تکالیف را مدراس نداشتیم، بلکه تکالیف «مهارت محور» را در پایه اول و سوم با مشق شب جایگزین کرده ایم تا اوقات خارج از مدرسه را به مهارت آموزی بپردازند و موارد آموزشی را در مدرسه زیر نظر معلم ها تمرین کنند.

حکیم زاده بیان کرد: سال هاست که دانش آموزان رونویسی می کنند؛ اما یاد نگرفته اند افکار خود را بنویسند، برای دانشجویان نیز سخت است که نقطه نظرات خود را بنویسند اما این افراد به کرات رونویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: ما خواسته ایم با تکالیف مهارتی، کودکان مهارت را یاد بگیرند امیدواریم با این تغییرات دانش آموزان، پژوهشگر باشند و آموزش نیز پژوهش محور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989731

وب گردی

وب گردی