تولیدنخ نایلون نانوکامپوزیتی ضدمیکروب حاوی نانوذرات نقره

یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 70 در زمینه تولید انواع نخ POY، نخ DTY پلی استر و نایلون 6 در ظرافت های مختلف به صورت مات، نیمه مات، براق و همچنین رنگی فعالیت می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این شرکت، درحال حاضر با ظرفیت تولید 17000 تن در سال فعالیت می کند که با راه اندازی فازهای بعدی این ظرفیت به 25000 تن در سال خواهد رسید.
در این واحد نـخ نیمـه آرایش یافته ( POY) نایلون و پلی استر در فرآینـد ذوب ریسی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته Rhodia و Barmag و تحت کنترل مکانیزه تولید می شود. به کارگیری ماشین آلات پیشرفته کشش- تکسچرایزینگ Rieter-Scragg مجهز به دو ناحیه اعمال حرارت، امکان تولید انواع نخ استرچ را فراهم آورده است.


به گفته جواد طهرانی، مدیر عامل شرکت تولیـدی تکرنـگ نـخ، این شرکت با هدف رنگـرزی انـواع نـخ نایلـون و پلی استر DTY و POY با ظرفیت 1500 تن در سال تاسیس شد. این واحد با بهره گیری از ماشیـن آلات رنگـرزی Thies از قابلیـت رنگـرزی انـواع نـخ بـه روش Packaged Dyeing با بهترین کیفیت و با توجه به تقاضای مشتری برخوردار است. از سوی دیگر تولید انواع نخ رنگی به روش Doped Dyeing با استفـاده از مستـربـچ هـای رنگی در مرحله تولید الیاف در واحد زرنخ نیز وجود دارد.


به گفته وی، به کوشش واحد تحقیق و توسعه(R&D) ، شرکت تهران زرنخ در سال 88 برای اولین بار در ایران موفق به تولید نخ نایلون نانوکامپوزیتی ضدمیکروب (BACTEX) حاوی نانوذرات نقره با ماندگاری دائم خواص شد. که این محصول موفق به اخذ گواهی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ریاس جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شد.


در سال 95 تولید الیاف خنک کننده (COOLTEX) برای نخستین بار توسط این گروه تولیدی صورت گرفت و موفق به اخذ گواهی آزمایشی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری شد. در سال 1396 نخ نانوکامپوزیتی سلامتی بخش (HEALTEX) و جاذب بو (DEOTEX) به صورت آزمایشی در این شرکت تولید شد.


پشتوانه تخصصی به همراه نگرش کیفیت محور شرکت، از سرمایه های اصلی این مجموعه به شمار می آیند. تلاش مستمر اعضای این گروه تولیدی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته در زمینه تولید فیلامنت، در آینده ای نزدیک نوید عرضه محصولاتی جدید با قابلیت های پیشرفته را به مصرف کنندگان می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989736

وب گردی

وب گردی