مدیریت سرمایه گذاری با رویکرد تصمیم گیری در مسائل مالی منتشر شد

کتاب «مدیریت سرمایه گذاری با رویکرد تصمیم گیری در مسائل مالی» تالیف بهراد معین نژاد و دیگران توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد قوچان راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانش مدیریت مالی بر این فرض قرار دارد که هدف اصلی و شاخص مدنظر مدیریت حداکثرسازی ثروت صاحبان سهام است. این هدف یا ایده‌آل تنها از طریق مدیریت کارآمد جریان‌های نقدی کوتاه و بلندمدت شرکت یا موسسهء اقتصادی میسر است. برخی از افرادی که در زمینه اقتصاد و بازرگانی تجربه کم‌تری دارند بر این باورند که حداکثرسازی ثروت سهام‌داران که به واسطه حداکثر کردن قیمت سهام میسر می‌شود ایده‌آل مطلوب و مناسب نیست و معتقدند که شرکت باید درصدد تامین هدف‌های عالی‌تر برآید، هدفی چون به حداکثر رساندن رفاه اجتماعی. در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که چنین هدفی انعکاس‌گر آهنگی دلنواز است، زیرا گروه‌های متعددی چون جامعه، دولت، عرضه‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و مدیران ذی‌نفع در فعالیت‌های شرکت هستند و ضرورت دارد در تعریف ایده‌آل،مدنظر شرکت منافع این گروه‌ها نیز لحاظ شود، اما نگاه موشکافانه و کارشناسی به هدف و ایده‌آل دانش مدیریت مالی بیانگر منطق نهفته در ورای چنین هدفی است که همانا دربرگیرندهء تامین منافع تمامی گروه‌های ذی‌نفع در منافع شرکت است. از گروه‌های ذی‌نفع در فعالیت موسسهء اقتصادی می‌توان به مصرف‌کنندگان، کارکنان، دولت، مدیران و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

مدیریت مالی عبارتست از کاربرد اصول ومفاهیم اقتصادی برای تصمیم گیری و حل مساله. به بیان ساده می توان گفت مدیریت مالی همان اقتصاد کاربردی است.بسیاری از آنچه را که در اقتصاد خرد و کلان می آموزیم،در مطالعه اصول مدیریت مالی به کار می گیریم به طور کلی،می توان عنوان مدیریت مالی را به سه حوزه کلی ولی مرتبط تفکیک کرد:

۱-مدیریت مالی:که گاهی اوقات corporate finance و یا business finance نیزخوانده می شودعبارتست از مدیریت مالی بنگاه های کسب و کار.به بیان ساده،عبارتست از تصمیم گیری مالی در داخل واحدهای تجاری.وظیفه مدیر مالی عبارتست از حفظ نقدینگی،استفراض از بانک،تحصیل سایر شرکت ها و و انتشار اوراق قرضه و سهام است.

۲-سرمایه گذاری:که با قیمت گذاری اوراق بهادار ورفتار بازارهای مالی سروکار دارد.به عنوان مثال،ممکن است وظیفه یک مدیر سرمایه گذاری،شامل ارزش گذاری سهام عادی،انتخاب اوراق بهادار برای یک صندوق بازنشستگی یا ارزیابی عملکرد پر تفوی باشد.

۳-موسسات مالی:که به شرکت های مالی نظیر بانک ها مربوط می شود.قطع نظر از حوزه مدیریت مالی که در ان حیطه مشغول فعالیت هستید،از دانش مدیریت مالی مشابهی استفاده خواهید کرد

این کتاب شامل 17 فصل در دو جلد به گونه ای تدوین شده تا مطالب مورد نیاز دروس مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و الگوهای سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی را شامل شود. در این کتاب کلیه مفاهیم مربوط به مدیریت سرمایه گذاری، مطابق با سرفصل وزارت علوم تدوین شده است و برای کلیه دانشجویان و اساتید این رشته می توان به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد همچنین منبعی قابل توجه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در کلیه گرایش های مهندسی مالی ، مدیریت،حسابداری و مالی محسوب می شود. بخشی از عناوین فصول این کتاب شامل اهداف مدیریت مالی نوین، نسبت‌های مالی فصل سوم :برنامه ریزی سود و اهرم مالی، :ارزشیابی اوراق بهادار،ساختار نرخ بهره،ارزشیابی سهام، ساختار سرمایه، مدیریت سرمایه در گردش، ریسک و بازده بودجه بندی سرمایه ای، مدل های ارزش یابی شرکت و مدل ارزشیابی سهام و... را می توان نام برد.

کتاب «مدیریت سرمایه گذاری با رویکرد تصمیم گیری در مسائل مالی» تالیف بهراد معین نژاد مدرس دانشگاه و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه، دکتر حمید صارمی عضو هیئت علمی دانشگاه، علی نچیان مدرس دانشگاه و شعبان محمدخی مدرس دانشگاه در 372 صفحه ، شمارگان هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد قوچان راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989745

وب گردی

وب گردی