موبایل هایی که در آتش هم ذوب نمی شوند

محققان به تازگی نوع جدیدی از پلاستیک را به وجود آورده اند که به وسایل الکترونیکی کمک می کند تا حرارت و گرمای شدید را تحمل کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان به تازگی نوع جدیدی از پلاستیک را به وجود آورده اند که به وسایل الکترونیکی کمک می کند تا حرارت و گرمای شدید را تحمل کنند.

این پلاستیک جدید می تواند به راحتی الکتریسته را تا دمای 220 درجه سلسیوس ( 428 درجه فارنهایت) هدایت کند. بر اساس اعلام این تیم تحقیقاتی که در گروه شیمی ارگانیک در دانشگاه پوردو فعالیت دارند، دستگاه های الکترونیکی تجاری به صورت عادی بین 40تا 85 درجه سلسیوس می توانند سالم مانده و عمل کنند، در خارج از این بازه گرمایی معمولا از کار افتاده و بی مصرف می شوند.

این تیم تحقیقاتی با ترکیب کردن دو پلیمر با یکدیگر ، ماده ای را به وجود آورده اند که علاوه بر رسانا بودن قابلیت عملکرد در درجه های بسیار بالای حرارتی را نیز داراست.

نکته قابل توجه در مورد ماده جدید این که در شرایط غیر متعارف حرارتی رسانا و هدایتگر الکتریسته است نیست، بلکه جالب این جاست که در این دما عملکردش نسبت به شرایط عادی هیچ تغییر و نوسانی نخواهد داشت.

محققان همچنان به دنبال کشف مرز طاقت ماده جدید چه در گرما و چه در سرما خواهند بود. ساختن ماده ای الکترونیکی که رسانا هم باشد و در دماهای زیر یخبندان کار کند برای دانشمندان از ماده ای که در گرمای طاقت فرسا کار کند هم بسیارمشکل تر و مهم تر است.

دستگاه های الکترونیک خاص دمای شدید شاید برای دانشمندان در قطب شمال یا جنوب یا مسافرانی که در صحراهای خشک و بی آب و علف سرگردان می شوند بسیار کارآمد و لازم باشد اما برای عملکرد اتومبیل ها و هواپیماها بسیار خطرناک هستند و می توانند اوضاع بحرانی را برای آنها پیش بیاورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989767

وب گردی

وب گردی