برنده جایزه ایده‌یابی علوم و فناوری پزشکی واحد علوم وتحقیقات معرفی شد

‌‌‌‌‌‌‌دانشکده علوم و فناوری پزشکی واحد علوم و تحقیقات به مناسبت هفته پژوهش، اولین دوره از مسابقه ایده‌یابی فناوری پزشکی را برگزار و پس  از مراحل داوری، برنده این دوره از مسابقه معرفی و به عنوان پژوهشگر برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی شاهمرادی دانشجوی دکتری مهندی پزشکی - بیومکانیک واحد علوم و تحقیقات با « طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری » به عنوان برنده جایزه ایده‌یابی فناوری پزشکی در این دوره از این مسابقات معرفی و تقدیر شد.

دکتر به‌آفرین قلندری مدیر پژوهشی دانشکده علوم و فناوری پزشکی در مراسم اهدای این جایزه گفت: هدف از رقابت پرداختن بیشتر به تولید علمی از سوی دانشجویان بوده است تا بتوانند با ارائه محصولات جدید و کاربردی به کشور و جامعه خود خدمت کنند.

وی با بیان اینکه 24 طرح به دبیرخانه اولین دوره از مسابقه ایده‌یابی فناوری پزشکی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از چند فناوری کنارهم ، خلاقیت ، قابلیت اجرایی شدن و الگوبرداری از حیات « Biomimetic » از جمله معیارهای مدنظر در این طرح‌ها بوده است.

علی شاهمرادی دانشجوی دکتر مهندسی پزشکی – بیومکانیک در مورد ایده خود با عنوان« طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری » در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بررسی الگوی حرکت باکتری و تاژک آن (تاژک یا فلاژل در موجودات ذره‌بینی وسیلۀ حرکت آن‌ها محسوب می‌شود) ، طراحی و ساخت میکرو ربات براساس الگوی حرکت باکتری با قابلیت هدایت و قدرت مانور بسیار بالاتر از نمونه‌های موجود و توانایی تصویربرداری و ارتقاء تکنولوژی ربات طراحی شده از اهداف مورد توجه این ایده بوده است.

وی با بیان اینکه این طراحی در حوزه تجهیزات پزشکی و رباتیک کاربرد فراوان دارد، گفت: در حال حاضر این طرح در سطح شبیه سازی ارائه شده و نمونه تولید شده آن وجود ندارد. همچنین این ربات به دلیل سیستم هدایت خاص و اندازه کوچک دارای قدرت مانور بالا است.

کد خبر: 989779

وب گردی

وب گردی