مزایای شروع به کار با تاخیر دبیرستان ها

دانشمندان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند  با ایجاد تاخیر در شروع ساعات کاری مدارس می توان به بهبود ساعات خواب، توجه و نمرات دانش آموزان کمک کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که در صورت شروع با تاخیر ساعات دبیرستان ها، دانش آموزان بیشتر می‌خوابند که این مسئله به افزایش تمرکز آن ها و بالا رفتن نمراتشان کمک می کند.

دانشمندان اعلام کردند که تأخیر شروع کلاس های دبیرستان از 7:50 به 8:45 صبح، منجر به افزایش زمان خواب در نوجوانان می شود ( تا حدود یک ساعت و نیم).

دانش آموزان معمولا زودتر از موعد به رخت خواب نمی روند و میزان خوابی که از 8 تا 10 ساعت برای آن ها توصیه می شود را رعایت نمی کنند.

دانشمندان برای بررسی این موضوع از گزارشات خواب خود شخص استفاده نکردند و برای دقت بیشتر از یک مانیتور که به دست شخص بستند بهره بردند.

این پژوهش همچنین نشان داد که پس از تغییر زمان شروع مدرسه، دانش آموزان بعد از مدتی خود به خود تا دیر وقت بیدار نمی ماندند و به راحتی به مدت طولانی تری می خوابیدند در واقع رفتارهایی بروز دادند که با ریتم بیولوژیکی طبیعی نوجوانان سازگار است.

ریتم های زندگی روزمره انسان ها به بدن کمک می کند تا ساعت داخلی بدن را که تقریبا هر 24 ساعت یک دور می چرخد و در مورد مسائلی مانند زمان خوردن، خواب، استراحت و کار تنظیم کند.

ژن های ما و نشانه های خارجی که از محیط زیست دریافت می شوند مانند نور خورشید، برای ایجاد و حفظ تعادل پایدار بدن فعالیت می کنند. با شروع بلوغ، چرخه های روزانه در نوجوانان افزایش می یابد و حساسیت به نور نیز کاهش می یابد این تغییرات باعث می شود نوجوانان نسبت به اکثر کودکان و بزرگسالان هر شب دیرتر به خواب روند و هر روز صبح دیرتر بیدار شوند.

بنابر این بهتر است دوره های جدید مدارس با ساعت بیلوژیکی نوجوانان تنظیم‌تر گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989789

وب گردی

وب گردی