قاضی‌زاده هاشمی: تعداد دانشمندان پر استناد حوزه پزشکی تا پایان سال 2016 به 55 نفر افزایش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت کیفی مقالات نیز در طی این سال ها بهبود یافت. 10 سال زودتر از برنامه توسعه چشم انداز 1404 توانسته ایم رتبه تولید علم در منطقه را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور» همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان، صبح امروز (یکشنبه 25 آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این مراسم گفت: تولیدات علمی ما در سال 2001 ناچیز بود؛ اما طی 10 سال شتابی چشمگیر داشتیم. در سال 2011 موقعیت ممتازی کسب کردیم و در سال 2014 با اقدامات دولت تدبیر و امید، شرایط ممتاز شد.

وی ادامه داد: وضعیت کیفی مقالات نیز در طی این سال ها بهبود یافت. 10 سال زودتر از برنامه توسعه چشم انداز 1404 توانسته ایم رتبه تولید علم در منطقه را کسب کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت سهم شاخص های ورودی شامل بودجه، ورودی هیات علمی تقریبا کمتر از یک چهارم کشور است؛ اما در تولید شاخص های علم و فناوری سهم بزرگتری داریم، در ابتدای دولت یازدهم 8 دانشمند پر استناد داشتیم که تا پایان 2016 به 55 نفر افزایش پیدا کرده اند. همچنین 1150 شرکت دانش بنیان داریم که 52 شرکت، صادر کننده هستند.

ادامه دارد...

کد خبر: 989848

وب گردی

وب گردی