ستاری: دانشگاه‌ها باید جزئی از جامعه و اقتصاد کشور باشند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: تصور می کنم راه جدیدی در این دولت، در حوزه پژوهش طی می کنیم و در‌می یابیم چگونه آن را به اقتصاد ربط دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور» همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان، صبح امروز (یکشنبه 25 آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد.

دکتر سورنا ستاری در این مراسم گفت: تصور می کنم راه جدیدی در این دولت در حوزه پژوهش طی می‌کنیم و در‌می‌یابیم چگونه آن را به اقتصاد ربط دهیم.

وی ادامه داد: مردم باید حس کنند به واسطه سرمایه‌گذاری برای بچه ها می توانند موفق باشند، همان طور که مشاهده می کنید حسی میان جوانان شکل گرفته که می توانند یک تغییر عمده در جامعه ایجاد کنند و این حس پویایی خوب است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم گفت: از ابتدا، دولت در حوزه شرکت دانش بنیان حدود 60 هزار میلیارد تومان فروش داشته است، تمام این موارد بیانگر آن است این شرکت ها تبدیل به بخشی از اقتصاد کشور شده اند.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این حرکت را ادامه دهیم؛ همانگونه که آن را با همدلی آغاز کردیم. دانشگاه ها باید جزئی از جامعه و اقتصاد باشند و جایگاه آنها نیز ارتقا یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989849

وب گردی

وب گردی