غلامی: هدف از سطح بندی دانشگاه ها، ایجاد رقابت برای بهبود شرایط علمی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دانشجویانی که با هزینه شخصی تحصیل می کنند، وزارت علوم صرفا وظیفه تأیید صحت مدارک تحصیلی این دانشجویان و اینکه کجا درس می خوانند را به عهده دارد.

دکتر منصور غلامی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جنجال پرداخت ارز دولتی به دانشجویان محصل در خارج از کشور اظهار داشت: پیرامون عرضه فرصت های مطالعاتی و دانشجویان بورسیه به توافق رسیدیم که ارز نیمایی پرداخت کنند چون بخش عمده بودجه این موارد را دولت می پردازد؛ اما برای دانشجویانی که با هزینه شخصی، تحصیل می کنند وزارت علوم، صرفا وظیفه تأیید صحت مدارک تحصیلی این دانشجویان و اینکه کجا درس می خوانند را به عهده دارد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی صرفا قبول کرده این دانشجویان را برای دریافت ارز به نرخی که بعد از «نیما» است به بانک عامل معرفی کند. احتمالا این قیمت الان به 9 یا 10 هزار تومان رسیده است؛ اما به صورت دقیق‌تر نمی دانم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رتبه بندی دانشگاه ها تحت عنوان «یونی رنک» گفت: بله، این موضوع در حال بازنگری است. در کشور، یک دوره سطح بندی انجام شده و همان طور که گفتم الان در حال بازنگری هستیم. امیدواریم تعدادی از دانشگاه‌هایی که در سطح دو بوده اند، در این بازنگری به سطح یک ارتقا پیدا کنند.

غلامی در پایان تصریح کرد: هدف این سطح بندی هم ایجاد رقابت صحیح بین دانشگاه‌ها برای بهبود شرایط، امکانات و مجموعه علمی‌شان است.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

انتهای پیام/

کد خبر: 989859

وب گردی

وب گردی