صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت جامعه علم و فناوری است

«آئین نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور »  همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری  با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان، صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در خدمت جامعه علم و فناوری باشد.

وی ادامه داد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی این موضوع را پیگیری می کنیم که تاثیر گذاری منابع صندوق را افزایش دهیم تا در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس صندوق نواوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد جوان است و سعی می‌کنم به صورت اعطای وام به شرکت ها کمک کنیم تا اقدامات لازم در پروژه‌های جدید انجام دهند.

وی اضافه کرد: در بحث پژوهش، رساله‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه هایی در نظر داریم که رساله ها به سمت کاربردی تر شدن پیش بروند، ما در این زمینه در حال بررسی تدوین سیاست های اولیه این طرح هستیم.

وحدت اظهار داشت: در راستای حمایت از شرکت های فناور یا خلاق، که به هر دلیل نتوانستند دانش بنیان باشند دارای مشکلاتی بوده ایم، ما در راستای پوشش حمایتی این شرکت ها برنامه هایی را مد نظر داریم که محدودیت را برطرف کنیم.


وی تاکید کرد: صندوق رفاه و شکوفایی با وزارت علوم تعامل دارد تا برخی نهاد های واسطه را تبدیل به شرکت دانش بنیان کنیم و بتوانیم از آن ها حمایت کنیم . یکی از رویکرد های مد نظر ما این است که صندوق رفاه و شکوفایی از تصدی گری مستقیم دور شود‌. صندوق نوآوری در حال حاضر چند طرح مصوب دارد که دو طرح آن به پرداخت رسیده است.

کد خبر: 989888

وب گردی

وب گردی