صدور مجوز مؤسسات گردشگری و ساماندهی راهنمایان محلی شوشتر پیگیری می شود

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: شوشتر به دلیل واقع شدن در یکی از رئوس مثلث طلایی خوزستان و نیز به دلیل دارا بودن پایگاه جهانی و همچنین وجود بافت باارزش تاریخی و نیز تک‎بناهای ارزشمند، در کنار جاذبه‎های طبیعی، به مقصدی برای گردشگران تبدیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، پیمان نبهانی گفت: تنوع قومی شهرستان شوشتر، وجود تجارب موفق قبلی در زمینه گردشگری، وجود زیرساختهای مناسب و همچنین دیدگاه مثبت مردم ساکن در شهر و ... از جمله عواملی هستند که مشوق سرمایهگذاری در شهرستان شوشتر محسوب می‎شوند

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: مسئولیت پیشرفت هر شهری در وهله نخست بر عهده فرزندان آن شهر است و باید برای رونق گردشگری از وجود داوطلبانه تحصیلکردگان و اساتید این رشته که اهل شوشتر هستند استفاده کرد و با انتقال تجارب پیشکسوتان به نسل جوان فعالان گردشگری، فرهنگسازی لازم را انجام داد.

نبهانی گفت: بررسی مشکلات فعالان گردشگری در کارگروههای تخصصی استان و الزام دستگاههای ذیربط به اعمال تخفیفات مصرح در قانون و همچنین صدور مجوز تأسیس مؤسسات آموزش گردشگری در شوشتر و ساماندهی راهنمایان محلی، از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفتهاند و پیگیری لازم به منظور تحقق آنها بعمل خواهد آمد.

گفتنی است،در جلسه‎ای که در هتل سنتی طبیب شوشتر برگزار شد، نقطه‎نظرات فعالان گردشگری این شهرستان شنیده و راهکارهای پیشنهادی آن‎ها بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989895

وب گردی

وب گردی