جایگاه پژوهشی زنان در حوزه علم و فناوری ارتقاء پیدا می‌کند

کارگروه ظرفیت‌سازی، فرصت‌سازی و فرهنگ‌سازی در ارتقای جایگاه پژوهشی زنان در پژوهش توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ایجاد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارتقاء جایگاه پژوهشی بانوان در حوزه علم و فناوری از اهداف ایجاد این کارگروه است. توسعه علم، فناوری و نوآوری دنیا در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی تاثیری بسیار دارد. در این میان محوری ترین و اساسی ترین عامل موفقیت در این رشد و توسعه نیروی انسانی است. زنان بالقوه نیمی از ظرفیت های انسانی را در حوزه های مختلف فعالیتی به ویژه علم و فناوری تشکیل می دهند. به عبارت دیگر لازمه رشد و توسعه واقعی علم و فناوری در گرو مشارکت بیشتر زنان در این بخش است.

نسبت مشارکت زنان در حوزه های مختلف کاری و برابری آن ها با مردان در کشورها متفاوت است بنابراین برای ارتقا برابری و مشارکت زنان در حوزه های مختلف پیچیدن نسخه واحد بدون توجه به ویژگی های کشورها هدف ارتقای برابری را تامین نمی کند.

با توجه به اهمیت این موضوع کارگروه ظرفیت سازی، فرصت سازی و فرهنگ‌سازی در ارتقای جایگاه پژوهشی زنان در پژوهش توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ایجاد شد تا گامی برای مشارکت بیشتر بانوان در حوزه علم و فناوری برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 989900

وب گردی

وب گردی