نسل جدید لیزرها کدامند؟

لیزرهای بر پایه فیبر نوری، نسل نسبتا جدیدی از لیزرها هستند که از طرفی مزایای دیودهای نیمه‌رسانا با تقویت بالا و از طرف دیگر کیفیت بالای باریکه فیبرهای نوری را به‌طور همزمان دارند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، بعد از پیدایش لیزرهای جدید با عنوان لیزرهای متکی بر فیبر نوری، این فناوری توسط شرکتی قدرتمند با عنوان "IPGPHOTONICS" در حال پیگیری است، این شرکت در حوزه لیزرهای فیبر، تولیدکننده لیزرها و تقویت‌کننده‌های فیبری با کارایی بالا ، برای استفاده در طیف وسیعی از بازار تجاری مانند پردازش مواد، فناوری‌های پیشرفته، ارتباطات از راه دور و پزشکی است.

Ipg"" در سال 1990 توسط فیزیکدان روسی به نام ولنتین گپونتسو تأسیس شد. این شرکت در ابتدا لیزرهای شیشه‌ای و کریستالی، دماسنج‌های بی‌سیم و قطعات لیزر را به‌صورت سفارشی تولید و به فروش می‌رسانید ولی در سال 1992، تمرکز خود را بر روی توسعه لیزر و تقویت‌کننده‌های فیبر با توان بالا قرار دارد.


"Ipg"اولین قرارداد قابل‌توجه را با اپراتور مخابراتی ایتالتل منعقد کرد و بعدازآن موفق به انعقاد دومین قرارداد بزرگ خود با شرکت فضایی دیلمر بنز شد. این شرکت در سال 1994 از تأسیسات تولیدی خود در آلمان را افتتاح و پس‌ازآن در سال 1998 مراکز نظارتی خود در ایالت متحده را برقرار کرد.
در سال 2000 ipg دست به سرمایه‌گذاری جدیدی در تأسیسات تولیدی با ظرفیت بالا در امریکا زد تا به تولید پمپ‌های دیودی به‌عنوان یکی از قطعات عمده لیزر و تقویت‌کننده‌های خود بپردازد.
Ipg"" سامانه بسیار یکپارچه دارد و تمامی قطعات حیاتی را برای لیزرها و تقویت‌کننده‌های خود بپردازد، ipg سامانه یکپارچه‌ای دارد و تمامی قطعات حیاتی را برای لیزرها و تقویت‌کننده‌های خود تولید می‌کند.


Ipg photonics"" شرکتی پیشرو در زمینه توسعه و ساخت لیزرها و تقویت‌کننده‌های فیبر با عملکرد بالا به‌حساب می‌آید. دستگاه‌های متنوع لیزر و تقویت‌کننده با توان پایین، متوسط و بالا در حوزه‌هایی مانند پردازش مواد، ارتباطانت، سرگرمی، پزشکی، زیست‌فناوری، پژوهشی و کاربردهای پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته معاونت علمی در این معاونت به منظور پیشرفت و توسعه در بخش های مختلف این معاونت در حال کار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989901

وب گردی

وب گردی