تلاش برای تبدیل شرکت ملی نفت ایران به شرکتی فناوری‎محور

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تلاش‌ها برای تبدیل این شرکت از یک شرکت عملیات‎محور به یک شرکت فناوری‎محور، گفت: فناوری‏‎محور بودن، زمینه‎های دستیابی و توسعه فناوری‎های اکتشاف، ازدیاد برداشت، تولید، فرآورش نفت و گاز، ایمنی، بهینه‎سازی مصرف انرژی و .. را فراهم می‎کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم طالقانی به اقدام‌های جاری مدیریت پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: هم‎اکنون پنج مگاپروژه پژوهشی در حوزه اکتشاف و ۹ مگاپروژه پژوهشی در حوزه توسعه فناورانه مخازن با همکاری دانشگاه‎ها و موسسات تحقیقاتی در دست پیگیری است.

وی عنوان کرد: افزون بر این، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران پروژه‎های پژوهشی مختلفی با محوریت ساخت تجهیزات و مواد، مطالعات راهبردی، زیرساختی و بهره‎وری، حفاظت صنعتی و محیط زیست، ارتقا و فناوری در عملیات و سرویس‎های حفاری و ازدیاد برداشت نفت را در دستور کار قرار داده که هم اکنون با درصد پیشرفت مناسبی در حال اجراست.

به گفته طالقانی، امور پژوهش و فناوری در مدیریت اکتشاف، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت خزر، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت ملی حفاری، شرکت پایانه‌های نفتی، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، سازمان مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب نیز پروژه‎های پژوهشی مختلفی را در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989909

وب گردی

وب گردی