ترویج و عمومی شدن علم، نیازمند رسانه است

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:اگر بر ابعاد ترویج و عمومی شدن علم و پژوهش تمرکز داشته باشیم در می یابیم که نیازمند رسانه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی " پژوهش، فناوری و رسانه ها؛ نقش رسانه ها در معرفی، تبیین و تشریح دستاوردهای علمی، فناورانه ور دانشگاهی" با حضور اساتید حوزه ارتباطات، روزنامه‌نگاران حوزه علم و فناوری، معاونان فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری وزارت علوم و معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.
دکتر غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: بی تردید اگر بخواهیم در جایگاه رسانه در مناسبات فرهنگی و اجتماعی جامعه کجاست باید بدانیم در صورت معنای تحولات و جایگاه آن می توانیم چه اقداماتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید بررسی شود جایگاه رسانه در حیات آکادمیک و دانشگاه کجاست اگر بخواهیم به تحولات نسلی دانشگاه ها نگاهی بیندازیم، نسل های دانشگاهی را می بینیم که امروزه در حال ایفای نقش هستند، تحقق ماموریت و رسالت آن ها بدون توجه به رسانه و علم ارتباطات میسر نیست.


معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: در دوره جدید از علم و پژوهش و دانشگاه مردم مدار صحبت می شود، دانشگاهی که نسبت به مسائل پیرامون خود حساس است، در زمانه خود جا دارد و آن ها را درک و مورد واکاوی قرار می دهد. امروزه به نوعی مشاهده می کنیم از جهتی که به هر حوزه که وارد شویم نمی توانیم در نظام دانشگاهی بخش رسانه را نادیده بگیریم.


وی اظهار داشت: زمانی که بحث رسانه به میان می آید منظورمان بحث کلاسیک نیست بلکه منظورمان بحث مدرن آن به اشکال مختلف است، اگر به علوم و تکنولوژی هایی که در علوم خانواده قرار می گیرد نگاهی بیندازیم در می یابیم درصورتی که پیشنهادات لازم را نداشته باشیم نمی توانیم رضایت آن ها را جلب کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: ما با نسلی مواجه هستیم که ارتباط و پیوند آن با بخش رسانه فراگیرتر از نسل های قبلی است.
غفاری اظهار داشت: اگر بر ابعاد ترویج و عمومی شدن علم و پژوهش تمرکز داشته باشیم در می یابیم که نیازمند رسانه هستیم، در عرصه چگونگی مصرف و استفاده از آن، رسانه سهم مهمی دارد.

وی افزود: زمانی که رابطه رسانه و پژوهش مطرح می شود، لازم است از دانش و عمومی کردن و گسترش آن استفاده کرده و اقدامات لازم را در این راستا داشته باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 989921

وب گردی

وب گردی