کاربردی کردن علم، چرخه فناوری و نوآوری را تکمیل می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند با عنوان" انتخاب شو"که برای اولین باردردانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحدتهران مرکزی برگزار شد بر بهادادن به چنین رویدادهایی در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، دکتر سید محمودرضا آقا میری دراختتامیه رویداد استارت آپ ویکند با عنوان" انتخاب شو" گفت: یکی از دغدغه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در20 سال گذشته سرعت علمی و استفاده از فناوریهای نوین کسب و کار بوده است و امروز برنامه های علمی دانشگاه آزاد نیز در همین راستا است.

وی افزود: از مهر سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هیچ دانشجویی نمی تواند پایان نامه انتخاب کند مگر اینکه ازبرنامه های علمی دانشگاه آزاد موضوعی را انتخاب نموده و آن موضوع باید در راستای ارتباط با صنعت تعامل داشته باشد وکاربردی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قبل از انقلاب در دانشگاهها و مراکز علمی کشور صرفاً به امر آموزش می پرداختیم و فناوری نداشته ایم حتی از پتانسیل علمی خودمان هم استفاده نمیکردیم. بعد از انقلاب تلاش بر این شد که کمیت تحصیلات را افزایش دهیم ولیکن متاسفانه در این مرحله شتابزده عمل کردیم و بدون در نظر گرفتن کیفیت آموزش صرفا به سمت گسترش تحصیلات تکمیلی رفتیم تا آنجا که ازنظررشد تحصیلات تکمیلی از استاندارد جهانی نیز سبقت گرفتیم زیرا از هر 3 نفر تحصیلکرده در ایران 2 نفر دارای مدرک ارشد هستند، در صورتیکه چنین ضرورتی در دنیا کمتر دیده می شود.

آقامیری در ادامه با تاکید بر بهاء دادن به اینگونه رویدادها گفت: بحث استارت آپ 4 تا 5 سال در کشور ما مطرح شده است و در این رویدادها گروههای شرکت کننده اغلب جوانان هستند که ایده شان یک جهش دارد و بعضا علی رغم متفاوت بودن ایده هر فرد یا هر تیم با رشته تحصیلی آنان، اغلب موفقیتهایی را نیز به دنبال دارد. اگر بخواهیم چرخه علم، فناوری، نوآوری و تجاری سازی را تکمیل کنیم باید به سمت کاربردی کردن علم برویم و به این رویدادها بهاء دهیم و آدمها را مبدع و خلاق تربیت نماییم.

بر اساس این گزارش، این رویداد از بیست و یکم تا بیست و سوم آذر ماه سال جاری برای اولین بار در سطح واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی استان تهران با حضور 174تیم به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی برگزار شد که با نظر هیأت داوران و سرمایه‌گذاران از بین ۱۷۴ تیم، ۴۵ تیم استارت‌آپی به مرحله نهایی راه یافتند. گفتنی است، به سه گروه برتر جوائز نقدی بهمراه لوح تقدیر و تندیس اهداء شد و از شش تیم دیگر با اهداء تندیس، تقدیر بعمل آمد.

کد خبر: 989929

وب گردی

وب گردی