نمایشگاه علمی و دانشگاهی در اربیل عراق برگزار می‌شود

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: نمایشگاه علمی دانشگاهی ایران با حضور ۳۰ مرکز علمی و دانشگاهی در دهه پایانی آذرماه در اربیل اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز حسین سالار آملی، با اشاره به برنامه‌های مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم برای توسعه همکاری با کشور‌های منطقه گفت: از آنجا که با کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور، روابط فرهنگی، تاریخی دیرینه‌ای داریم، برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی برای دهه پایانی آذر ماه در اربیل اقلیم کردستان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: حدود ۳۰ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری، آمادگی خود را برای ارایه دستاورد‌ها در این نمایشگاه اعلام کرده اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: این هیئت با هدف جذب دانشجویان شهریه پرداز اقلیم، ارایه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل کشور، ایجاد شعب دانشگاهی، راه اندازی دوره‌های مشترک، توسعه مرادات دانشگاهی و مذاکرات دو و چند جانبه اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: این هیئت ۲۸ تا ۳۰ آذر، میهمان مقامات سیاسی، مسئولان علمی، مقامات دانشگاهی، دانشجویان و پژوهشگران این اقلیم خواهد بود.

سالار آملی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش و فناوری ما شاهد برگزاری نشست مشورتی به میزبانی دانشگاه کاشان هستیم. در این نشست علاوه بر حدود ۱۰۰ تن از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان تعدادی از کشور‌های اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی نیز حضور خواهند داشت.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل به همزمانی این رویداد با هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: این نشست که در آخرین روز هفته ملی پژوهش برگزار می‌شود با شعار پژوهش و فناوری و تعاملات بین المللی به بررسی جایگاه ایران در پژوهش‌های مشترک بین المللی و نحوه مدیریت تعاملات در این حوزه می‌پردازد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم در این نشست، از دیدگاه‌های دانشگاه‌های فعال در حوزه پژوهش‌های مشترک، روایت مستقیمی از بستر‌های همکاری با کشور‌های سوئیس، فرانسه، اندونزی، مجارستان و استرالیا داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 989943

وب گردی

وب گردی