کریمی: دانشگاه علوم پزشکی تهران،۴ خوابگاه وقفی دارد

ششمین همایش ملی و دانشجویی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیری اجتماعی با حضور چندی از مسئولان و استادان دانشگاهی، اعضای تیم پزشکی مرهم، سازمان هلال احمر و... در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «ششمین همایش ملی و دانشجویی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیر اجتماعی» همراه با تجلیل از خیرین، واقفین، داوطلبان حوزه سلامت، فعالان، سازمان های مردم نهاد، استادان، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران و اهالی رسانه در تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران در یکشنبه 25 آذر برگزار شد.

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم گفت: در جامعه امروزی در همه زمینه‌ها مسئولیت‌پذیری اجتماعی لازم است.

کریمی افزود: در جوامع پیشرفته و دانشگاه های برتر دنیا یکی از ملاک ها برای جذب اساتید در جایگاه هیات علمی، انجام فعالیت های عام المنفعه و خدمت رسانی اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی باید در کنار مسئولیت فردی قرار گیرد، تصریح کرد: اگر تمام شهروندان در حوزه سلامت احساس مسئولیت نمایند و یاری کننده باشند، برای بیماران هزینه های سنگین درمانی به حداقل می رسد.

وی در ادامه بیان کرد: این همایش برای تقدیر از فرهنگ داوطلبان حوزه سلامت است؛ چرا که حمایت‌های آن‌ها باعث می‌شود تا ما بتوانیم در حوزه سلامت در خدمت‌رسانی خود سریع‌تر و با کیفیت تر عمل کنیم.

کریمی با نام بردن از 4 خوابگاه وقفی این دانشگاه که بیش از 50 سال از عمرشان می گذرد، گفت: هر ساله رتبه های برتر کنکور جذب دانشگاه علوم پزشکی می شوند که سرمایه های آینده کشور نیز هستند و با توجه به ناایمن بودن خوابگاه ها از خیرین تقاضا داریم دانشگاه را در بازسازی کمک کنند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: انسان در 2 صورت به کمال می رسد، اول با بندگی و دوم با خدمت به مردم که مورد دوم اگر با نیت خالص باشد از بالاترین عبادات است.

خاموشی بیان کرد: درصدد هستیم که در سازمان اوقاف و امور خیریه بیشتر از گذشته بستر فعالیت امور خیر در حوزه سلامت را داشته باشیم و این فعالیت نمود بیشتری پیدا کند و مردم در اطلاع رسانی دقیق قرار گیرند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خدمت به مردم می تواند در زمینه های مختلفی نظیر آموزش، پوشاک، رفاه مالی و... باشد؛ اما خدمت در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت‌تر است.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش های پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی گفت: سازمان امور خیریه آمادگی لازم برای همکاری با دانشگاه در زمینه خدمت رسانی در حوزه سلامت را دارد.

همچنین در ادامه مراسم عبدالجلیل کلانتر هرمزی رئیس تیم پزشکی موسسه «مرهم» گفت: 10 سال از تاسیس گروه «مرهم» می گذرد و ما طی این سال‌ها در تلاشیم بتوانیم درد و گرفتاری فردی که به دلایل متعدد از درمان بازمانده و به سبب هزینه‌های بالا توان انجام جراحی‌ها را نداشته تسکین دهیم و این تیم با جان و دل و متشکل از بهترین متخصصان و جراحان کشور ناهنجاری‌ها و جراحی‌های لازم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989953

وب گردی

وب گردی