توافق احتمالی اپل و سامسونگ

برخی اخبار منتشر شده حاکی از احتمال توافق شرکت کره ای سامسونگ و شرکت آمریکایی اپل برای ساخت آیفونی جدید و پیشرفته است که قیمتی به مراتب پایین تر از نمونه های کنونی این گوشی هوشمند خواهد داشت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، برخی اخبار منتشر شده حاکی از آن است که دو شرکت سامسونگ و اپل با وجود رقابت در بازار و درگیری های قضایی، در آینده برای تولید یک گوشی تلفن همراه هوشمند پیشرفته و جدید همکاری خواهند کرد.

اما قبل از بعید دانستن این همکاری لازم است بدانیم این دو شرکت هم اکنون در خصوص برخی قطعات آیفون با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ولی برخی از اخبار دیگر اشاره به آن دارد که این شرکت کره ای و آمریکایی احتمالاً شراکت خود را به بیش از تولید برخی قطعات توسعه دهند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری «ای تی نیوز» کره جنوبی گوشی آیفون آینده از صفحه نمایش سامسونگ با نام « Y-OCTA» بهره می‌برد که نازک‌تر، سبک تر و ارزان تر از صفحات «OLED» است.

اپل اخیراً به دلیل قیمت دستگاه‌های تولیدی جدید خود مانند آیفون ایکس مورد انتقاد قرار گرفته است؛ چرا که تنها قیمت گوشی آن حدود 1260 دلار است و در نتیجه یک گوشی بسیار گران نسبت به دیگر نمونه‌های گوشی های تلفن هوشمند است.

در صورتی که اپل بتواند قیمت تجهیزات تولیدی خود را کاهش دهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه فروش گوشی های تلفن همراه خود در جهان را شاهد خواهد بود.

اما سوال اینجاست که آیا اپل با سامسونگ برای کاهش قیمت گوشی های هوشمند خود همکاری خواهد کرد به طوری که مردم در سال 2019 تعداد بیشتری از آن را خریداری نمایند؟

اپل و سامسونگ در ژوئن گذشته پس از یک نزاع 7 ساله که طولانی ترین درگیری مالکیت ایده در عصر فناوری به شمار می رود با صدور حکم دادگاه به توافق قضایی دست یافته و به این درگیری پایان دادند.

البته دو شرکت به بندهای توافق میان خود اشاره‌ای نکرده اند؛ اما سندی را در خصوص توافق خود به دادگاه ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989963

وب گردی

وب گردی