مهلت ثبت نام در آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی تمدید شد

مهلت ثبت نام در چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ تمدید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ که تا ۲۵ آذر ۹۷ برای ثبت‌نام اقدام نکردند ترتیبی اتخاذ شد که این افراد بتوانند تا روز یکشنبه ۲ دی ماه ۹۷ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه ای که در سوم آذر ۹۷ منتشر شده و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ۲ دی ماه ۹۷ نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

چهارمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ دی ماه ۹۷ برگزار می شود.

گفتنی است، سامفا نام اختصاری سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، بدون اینکه در کجا و با چه کتابی زبان فارسی را یادگرفته اند، می پردازد. در زبان فارسی، سامفا مانند آزمون های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است. این آزمون به همت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، سازمان سنجش آموزش کشور و اداره ی کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور این آزمون طراحی و اجرا شده‌است. برای این آزمون چارچوب علمی و سند پشتیبان تهیه شده‌است که توسط مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منتشر می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989970

وب گردی

وب گردی