انتقادبه محتوای منتشر شده از جلسه دانشجویان با  رئیس سازمان صدا و سیما ادامه دارد

با گذشت یک هفته از روز دانشجو و کاهش تب و تاب اولیه و اتمام مراسمات بزرگداشت، دبیران اتحادیه های دانشجویی به تقطیع و سانسور محتوای رسانه ای منتشر شده از این نشست معترض هستند. بیشتر انتقادات به سوی رنجبران مدیر کل روابط عمومی صدا و سیماست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سه‌شنبه هفته گذشته 13 آذر نشست دبیران اتحادیه‌های دانشجویی کشور با علی عسگری، رئیس رسانه ملی، به مناسبت روز دانشجو برگزار ‌شد.

در این نشست دبیران تشکل های دانشجویی به بررسی و نقد پیرامون عملکرد سازمان صدا و سیما پرداختند، مباحثی نظیر اسپانسر و جذب مخاطبین، بازنشستگی مدیران، منع قانون به کار گیری بازنشستگان، محتوای سریال‌ها، سرعت در اطلاع رسانی، تحلیل‌های درست از فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران و جهان از اوضاع برای مخاطبان را مطرح کردند.

حال با گذشت یک هفته از روز دانشجو و کاهش تب و تاب اولیه و اتمام مراسمات بزرگداشت، دبیران اتحادیه های دانشجویی به تقطیع و سانسور محتوای رسانه ای منتشر شده از این نشست معترض هستند. بیشتر انتقادات به سوی رنجبران مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما است که مسئولیت انتشار اخبار این دیدار را بر عهده داشت و دانشجویان معتقدند به طور کامل نقدهای دانشجویی منتقل نشده است.

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به خبرنگار ایسکانیوز گفت: دانشجویان به معنی عام در عمر انقلاب ناظر و تحلیلگر اوضاع بوده است چراکه از قشر آگاه، پیشتاز و پیشگام در خلاقیت های انقلابی در جامعه هستند و رسالت دانشجوی امروز در این است که همچنان به صورت عنصر اصلی انقلابی جامعه و نقش منتقد منصف را به خوبی ایفا کند.

مرادی افزود: تشکل های دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند مدت ها بود که خواستار برگزاری نشستی با رئیس سازمان صدا و سیما بودند تا جایی که دانشجویان در دیدار با رهبری به عدم قبول دعوت از سوی علی عسگری انتقاداتی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: بعد از پیگیری های مستمر به مناسبت روز دانشجو موفق به دیدار با علی عسکری شدیم که بیان دیدگاه های خود و جریان دانشجویی پرداختیم؛ اما محل اعراب اینجاست که روابط عمومی سازمان صدا و سیما چرا فقط سخنان رئیس سازمان را پوشش داد و کمتر به سخنان و انتقادات به حق دانشجویان پرداخته است؟

در این راستا گزارشی که روابط عمومی صداوسیما از این نشست منتشر کرد به شدت مورد انتقاد دبیران تشکل های دانشجویی و فعالان دانشجویی حاضر در این نشست قرار گرفت.

متین منتظمی دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در رشته توییت در صفحه شخصی خود به سانسور این نشست اعتراض نمود.

پیشتر نیز میلاد چاردولی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با انتشار توییتی نسبت به تقطیع انتقادات دانشجویان در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما انتقاد کرده بود؛ متن پیام به این شرح است: «جناب آقای رنجبران همان‌طور که در جلسه تشکل‌ها سعی داشتید مانع از پاسخگویی مبسوط رئیس سازمان صداوسیما بشوید، با پخش گزارش تقطیع شده و جهت‌دار روز گذشته، رسانه میلی را به‌خوبی به نمایش گذاشتید. وی در ادامه پیام خود اشاره می‌کند: «تَهِ انتقاد ما پوشش بازیگران بود یا تعیین‌کنندگی فرزند آقای رئیس در انتصابات؟»

انتهای پیام/

کد خبر: 989979

وب گردی

وب گردی