باید از پژوهش‌ها با توجه به توانمندی‌ها بهره‌برداری کرد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به اینکه در عرصه جنگ نرم ایران توانمندی‌های غنی داشته است، گفت: باید از پژوهش‌ها با توجه به توانمندی‌ها بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، همزمان با هفته پژوهش مراسم رونمایی از آثار جدید در حوزه های مطالعاتی و بین‌المللی و تقدیر از پژوهشگران و رایزنان فرهنگی برتر با افتتاح نمایشگاه تخصصی کتاب با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در حال برگزاری است.

ابرهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به اینکه در عرصه جنگ نرم ایران توانمندی‌های غنی داشته است، اظهار کرد: هم اکنون در حوزه تالیفات، ترجمه‌ها خدمات متنوعی در عرصه علمی به جامعه ارائه شده است. می‌توان گفت منشا پژوهش های بسیاری در جامعه علمی- پژوهشی و منابع سازمان بوده است.

وی گفت‌وگوهای دینی، ارتباط با واتیکان، کره، چین، هند و روسیه و... . اعتماد و پذیرش و توجه به نظرات طرف مقابل، را دستاورد کنونی عنوان کرد و افزود: هیچ کشوری کار فرهنگی ‌اش را بیرون از مرزهای خود تعطیل نکرده است؛ حتی شوروی و آلمان در جنگ جهانی دوم همینطور بودند.

ترکمان تاکید کرد: اگر نتوانیم خودمان را از طریق زبان خودمان به جهانیان معرفی کنیم به طور یقین دیگران ما را آن‌گونه که هست معرفی نمی‌کنند. در حوزه تمدنی ایران، نوشته برخی از سنگ های قبرهایی به زبان فارسی است که بیانگر تمدن ایران اسلامی است که با عمق وجود در بخش فرهنگ و تمدن ایران نفوذ کرده است؛ بنابراین در شرایط سخت باید به این مسائل توجه کرد چرا که این حوزه ها تعطیل بردار نیستند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه فرهنگ به مثابه غذاست و نمی توان سنجید که چه تاثیری در قسمت‌های مختلف بدن دارد، افزود: فرهنگ هم همین‌گونه است؛ اما نیاز به آن مشهود است و با گذر زمان وجود آن و بهره مندی از آن مشخص می گردد.

وی خاطرنشان کرد: می توان در حوزه پژوهش با توجه به توانمندی‌ها از آنها به شکل مناسب بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989980

وب گردی

وب گردی