بیش از 3هزار دانش‌آموز در رویداد دانش مغز شرکت کردند

مرحله نخست پنجمین دوره‌ مسابقه ملی "دانش مغز" با شرکت بیش از 3هزار و یکصد دانش آموز در سی و هشت حوزه امتحانی در تهران و مراکز استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این مسابقه هرساله در دو مرحله در ماه های آذر و فروردین برگزار می‌شود و یک نماینده از کشورمان برای شرکت درمسابقه جهانی دانش مغز اعزام خواهد شد.

مسابقات ملی دانش مغز توسط کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و با حمایت ستاد توسعه‌ علوم و فناوری های شناختیِ معاونت علمی ریاست جمهوری و مشارکت مرکز سنجش آموزش و پرورش و دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

30 دانش آموزان برتر مرحله اول مسابقات ملی دانش مغز پس از راهیابی به دور دوم این مسابقات ، در کلاس های آموزشی تئوری و عملی ، مباحث آناتومی و تشریح و بافت‌ شناسی سیستم عصبی، عملکرد و فیزیولوژی سیستم عصبی، آشنایی با تشخیص و درمان بیماری های نورولوژی (مغز و اعصاب) و روانپزشکی و روش‌های تصویربرداری و نقشه برداری از مغز را فرا می گیرند و در 3 آزمون کتبی، عملی و شفاهی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
برگزیدگان مرحله دوم این مسابقات پس ازعضویت در باشگاه دانش آموزی مغز و شناخت ، در امور آموزشی و پژوهشی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی قرارمی‌گیرند.

نمایندگان ایران درمسابقات جهانی دانش مغزهرساله موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند ، به طوری که مهسا آرمان دانش آموز دبیرستان فرزانگان مشهد، پارسا پات دانش آموز دبیرستان سردار جنگل رشت و شایان باقری درسال های اخیر جایگاه های ممتاز جدول این مسابقات جهانی را کسب کردند.

لازم به یادآوری است نماینده ایران برای شرکت درمسابقات جهانی دانش مغز 2019 به کشور کره جنوبی اعزام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990007

وب گردی

وب گردی