علم و فناوری را با مردمی‌سازی میان اقشار مختلف جامعه رونق دهیم

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: مردمی‌سازی دانش یکی از برنامه های دیگر صندوق است تا از این طریق زبان علم به زبان مردم نزدیک شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با حضور در پژوهشگاه هوا و فضا در هفته پژوهش اظهار کرد: نشست شورای جهانی پژوهش سال جاری به میزبانی صندوق برگزار شد که اثربخشی پژوهش در حوزه علم، اقتصاد و جامعه و ارتقای جایگاه زنان در پژوهش دو محور این نشست بود.
وی ادامه داد: در همین راستا کارگروه ظرفیت‌سازی، فرصت‌سازی و فرهنگ‌سازی در ارتقای جایگاه پژوهشی زنان در پژوهش توسط صندوق ایجاد شد تا شاهد ارتقای فعالیت بانوان در حوزه پژوهش باشیم. البته از ابتدای فعالیت صندوق افزایش تولیدات فکری در دستور کار صندوق قرار داشت زیرا وجود خلاقیت و نوآوری را امری لازم در فعالیت ها می دانیم. همچنین این موضوع خود از انجام فعالیت های تکراری جلوگیری می کند.
ضرغام همچنین بیان کرد: مردمی سازی دانش یکی از برنامه های دیگر صندوق است تا از این طریق زبان علم به زبان مردم نزدیک شود. این اقدام مهمی است و کشورهای مختلف برای آن برنامه های مختلفی دارند. با این اقدام رشد علمی اتفاق می افتد که خود باعث ایجاد هم افزایی میان جامعه و مراکز علمی می شود.
به گفته وی، ایران دارای نیروی انسانی خلاق و ظرفیت های خوبی در حوزه علم و فناوری است که با وجود این توانمندی می توانیم الگویی برای کشورهای منطقه در حوزه علم و فناوری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990008

وب گردی

وب گردی