ارتقای سلامت اجتماعی جزو مسئولیت های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ارتقای سلامت اجتماعی را جزو مسئولیت ها و برنامه های این واحد دانشگاهی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در دیدار با رئیس ستاد دیه استان اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف آمادگی لازم برای همکاری با دادگستری و ستاد دیه را داریم و باید برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

وی افزود: من معتقدم برای انجام تحقیقات در زمینه کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد و بخشی از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت حل مشکلات اجتماعی سوق داده شود.

رسولی گفت: اگر دانشگاه فعالیت خوب، عمیق و کارآمدی داشته باشد در کاهش جرایم و تعداد زندانیان نقش پررنگ تری می تواند ایفا کند و جا دارد متخصصان امر در حوزه اصلاح قوانین و مقررات زیاد کار کنند.

این مقام مسئول افزود: وضعیت اقتصادی نامناسب یکی از دلایل مشکلات موجود است و در این زمینه فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بهترین راه گشا بوده و ضرورت دارد در حوزه کسب و کار و گره گشایی و کارآفرینی فعالیت های زیادی انجام شود.

رسولی افزود: یکی از شاخص های توسعه جوامع، کاهش تعداد زندانی ها و دادگاه هاست و اینکه ما در جامعه شیعی این همه زندانی داریم یک خسارت بزرگی است.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل نیز بر انجام تحقیقات پژوهشی بر اساس اولویت های سازمان زندان ها تاکید کرد.

کریم الله محبوبی افزود: در موضوعات تحقیقاتی که بر اساس شرایط موجود اولویت بندی شده، دانشجویان و اساتید از طرف دانشگاه معرفی شود تا روی این موضوعات کار کنند.

وی گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی درخواست داریم در خصوص معرفی اهداف ستاد دیه به دانشگاهیان فعال بوده و اساتید و دانشجویان در نشست ها و همایش هایی که برگزار می شود حضور فعال داشته باشند.

وی بر اجرای مراسمی از سوی دانشگاهیان برای آزادسازی تعدادی از زندانیان تاکید کرد.

کد خبر: 990026

وب گردی

وب گردی