غلامی: مراکز علمی کشور در لبه علم جدید دنیا حرکت می‌کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمانی که رتبه شانزدهم تولید علم در کشور را داریم می‌توان نتیجه گرفت مراکز علمی ما در لبه علم جدید دنیا حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
دکتر منصور غلامی در این مراسم گفت: این روزها بازار علم و دانش و فناوری رونق دارد. نمایشگاه ها در دهه آخر آذر‌ماه بیانگر تعلق این حوزه به دانشجویان است.


وی ادامه داد: خوشبختانه ما در جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن زیاد داریم و این به همت جوانان و تلاش استادان گرانقدری است که ما افتخار خدمت گزاری به آن ها را داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جایگاه علمی ما با توجه به محدودیت‌ها مطلوب است. نام ایران در کشورهای صاحب نام می‌درخشد، همچنین در رتبه بندی‌ها آنچه درج می شود مناسب است. زمانی که رتبه شانزدهم تولید علم در کشور را داریم می‌توان نتیجه گرفت مراکز علمی ما در لبه علم جدید دنیا حرکت می‌کنند. استادان توانمندی که نام آن ها هر ساله جزو لیست استادان یک درصد برتر و سایر لیست های تاثیرگذار می آید.

وی اظهار داشت: ما بین جامعه علمی خود، دانشمندان بزرگی داریم که در کنار خود، استادان و دانشمندان جوانی را هدایت می کنند که عهده‌دار جایگاه علمی کشور در آینده خواهند شد. امیدها و آرزوهایی که قرار است به دست استادان محقق شود توسط این دانش آموزان اجرا خواهد شد.

غلامی بیان کرد: جامعه علمی ما را در زمینه استفاده مقالات در جامعه نقد می کنند؛ اما در برخی از رشته ها مانند تحقیقات هسته ای، فیزیک بنیادی و... حرف برای گفتن داریم و دانشمندان در این زمینه فعالیت می کنند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه ها از بدو تشکیل تربیت نیروی متخصص بود. از اواخر دهه 60، پس از شکل گیری تحصیلات تکمیلی هدف به سمت توسعه دانش آغاز شد و استادان با استفاده از پشتکار جوانان حرکتی قوی در حوزه پژوهش را آغاز کردند. در اواخر دهه 70 بحث فناوری در دانشگاه‌ها شکل گرفت تا با استفاده از آن مسائل مختلف را حل کنیم. ما این مراحل را طی کرده ایم و به سمت دانشگاه اجتماعی دانشگاه کارآفرین حرکت می کنیم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 43 پارک علم و فناوری در کشور داریم که تمامی آن ها از ایده های جدید حمایت می کنند، در وزارت علوم و وزارت بهداشت نزدیک به 6 هزار شرکت دانش بنیان داریم که حدود هزار و 200 عدد از آن ها اطراف دانشگاه ها در پارک ها و شرکت های دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 990045

وب گردی

وب گردی