نانو بیوپلیمرهای طبیعی در طراحی سامانه های نوین دارورسانی منتشر شد

کتاب «نانو بیوپلیمرهای طبیعی در طراحی سامانه های نوین دارورسانی» تالیف دکتر شاداب شهسواری و دیگران ، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروزه انسانها در زندگی خود همواره با پلیمر سر و کار دارند و این مواد جزیی از زندگی روزمره شده اند و در ساخت اشیای مختلف، از وسایل زندگی و مورد مصرف عمومی تا ابزار دقیق و پیچیده پزشکی و داروسازی بکار می روند. توسعه علم پلیمر مدرن، مدیون تفکرات نو و خردمندانه بسیاری از دانشمندان عصر حاضر است و پیشرفت های بسیاری در پنج دهه اخیر در زمینه پلیمر به چشم می خورد. به طوری که جایزه نوبل شیمی پنج بار نصیب دانشمندان پلیمر به خاطر سهمشان در پیشبرد این علم شده است.

با توجه به وسعت و گسترش استفاده از پلیمرها در زمینه های مختلف دارورسانی و همچنین سرعت بسیار زیاد پیشرفت فناوری نانو می توان با جرات پیش بینی کرد که در آینده نزدیک این شیوه بتواند روشهای دیگر دارورسانی را نیز تحت الشعاع قرار دهد. بیشترین موارد استفاده پلیمرها در سیستمهای دارورسانی نوین، شامل کنترل سرعت آزاد شدن دارو به طریق شیمیایی و فیزیکی، طراحی سیستمهای غشایی- مخزنی، پمپهای کاشتنی و غشاهای پلیمری با پاسخ پذیری زیست شناختی است

در این کتاب سعی شده است علاوه بر تعاریف و مفاهیم اولیه درباره پلیمر، اهمیت پلیمرها و روشهای علمی و کاربردی این مواد در بحث دارویی و همچنین انواع پلیمرهای طبیعی مورد استفاده در دارورسانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این رابطه می توان گفت هدف از تالیف این کتاب، آشنایی دانشجویان و محققین در زمینه های مختلف تخصصی شامل مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، نانوتکنولوژی، داروسازی و شیمی است.

این کتاب در 3 فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان اهمیت پلیمرها در دارورسانی به شرح مفصلی در این باره می پردازد. فصل دوم به دارورسانی نوین و دست آخر فصل سوم به مبحث آشنایی با پلیمرهای طبیعی مورد استفاده در دارورسانی همچون کلاژن، الاستین و پلیمرهای طبیعی بر پایه لیپیدها اختصاص دارد.

کتاب «نانو بیوپلیمرهای طبیعی در طراحی سامانه های نوین دارورسانی» تالیف دکتر شاداب شهسواری دکتر راحله صفایی جوان دکتر الهام منیری از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسالمی واحد ورامین-پیشوا در 131 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990060

وب گردی

وب گردی