راه‌اندازی سامانه پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انقضای پایان‌‌‌نامه فروشی است

سرپرست واحد علوم و تحقیقات گفت: سامانه پایش شرایط منسجم و برنامه محوری را در پایان‌نامه نویسی ایجاد می‌کند که دانشجویان کمتر به سراغ خیابان انقلاب و خرید پایان‌نامه روند، در واقع پایش تاریخ انقضای پایان‌‌‌نامه فروشی است.

دکتر رضا مسعودی سرپرست واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادلات علمی این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: در حاشیه کنفرانس آسایهل، برای گسترش تبادلات علمی، تبادل استاد و دانشجو، مذاکراتی با دانشگاه ورشو لهستان، دانشگاه مون پلیه فرانسه، دانشگاه پوترا مالزی داشتیم و مذاکراتی از این دست سرآغازی برای همکاری با دیگر دانشگاه‌‌‌های مطرح جهان خواهد شد که قطعا برای پیشبرد اهداف خود در عرصه بین‌الملل، ظرفیت‌‌های مناسبی را برای گسترش تبادلات علمی باید اختصاص دهیم.

وی درباره اثر گذاری سامانه پایش در فضای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه پایش، یک شبکه منسجم یکپارچه‌‌‌ای است که استادان، دانشجویان و اعضای هیات علمی را به هم متصل می‌کند و 40 چالش اصلی کشور در آن تعیین شده تا بر مبنای این چالش‌‌ها که موضوع پایان‌نامه‌ها قرار می‌گیرد کمک به حل مسائل کشور نماید. آنچه مسلم است، راه اندازی سامانه پایش منجر به یک انقلاب آموزشی در دانشگاه آزاد خواهد شد که دستاوردهای بسیاری را به همراه دارد و امور پژوهشی در دانشگاه را ساماندهی و برنامه محور می‌‌کند.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات در ادامه یاد‌آور شد: در واحد علوم تحقیقات هم در راستای تحقق اهداف سامانه پایش یک برنامه علمی را در نظر گرفتیم و در حال آماده سازی زیر ساخت‌های مربوط هستیم همچنین مذاکراتی با اعضای هیات علمی در همین زمینه داشتیم که در هفته آینده با توجه به تشکیل شورای راهبردی مرتبط با پایش این برنامه را در واحد علوم و تحقیقات کلید خواهیم زد.

مسعودی درباره اثرات سامانه پایش در جلوگیری از پایان‌نامه فروشی تاکید کرد: یکی از اثرات مهم سامانه پایش، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و جلوگیری از پایان‌نامه فروشی است و قطعا در واحد علوم و تحقیقات هم به این مسئله ورود خواهیم کرد. این سامانه یک شرایط منسجم و برنامه محوری را در پایان‌نامه نویسی ایجاد می‌کند که دانشجویان کمتر به سراغ خیابان انقلاب و خرید پایان‌نامه رفته و پایان‌‌‌‌نامه فروشان خیابان انقلاب بیکار خواهند شد، در واقع پایش تاریخ انقضای پایان‌‌‌نامه فروشی است.

وی متذکر شد: با راه اندازی مرکز نوآوری واحد علوم و تحقیقات تا آخر سال و استقرار یک شتاب دهنده استارتاپی و ایجاد استارتاپ‌‌های مناسب، تحول خوبی را در حوزه کارآفرینی و نوآوری ایجاد خواهیم کرد که مهم‌ترین هدف ما توسعه کار آفرینی و ترویج فرهنگ کارآفرینی است تا دانشجویانی ایده پرور تربیت کرده و با مدیریت صحیح و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، بتوانیم فرآیند مناسبی را برای ایجاد یک دانشگاه کار آفرین به وجود آوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990063

وب گردی

وب گردی