خلاقیت جمعی مهم‌ترین شاخصه توسعه کشور است

معاون پژوهشی واحد اردبیل گفت: از شاخص‌های مهم برای توسعه کشور خلاقیت و شادی جمعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، فرزاد ستاری در ویژه برنامه هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: پتانسیل عظیمی در دانشگاه آزاد اسلامی موجود است که با به کارگیری علمی و کارشناسی آن ها و استفاده از توانمندی های نوآوری، فناورانه و پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان در این مسیر قدم برداشت و موفق شد.

ستاری به برنامه های آینده حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه کنفرانس ها با قابلیت دانلود پولی مقالات کنفرانس، راه اندازی 2 سایت با رویکردهای برندسازی شامل سایت جامع نقد کتاب و فیلم و سایت تولید محتوای رسانه ای با قابلیت خرید آنلاین محتواها، تهیه سامانه جامع فروش مخصوص شرکت های کوچک و متوسط و تهیه کتاب جامع استادان استان شامل عکس و پروفایل استادان با تمرکز بر معرفی توانمندی های استادان از برنامه های مورد تاکید این معاونت است.

وی مهم‌ترین برنامه های 9 ماه گذشته را به‌روز رسانی پایان نامه ها و تطابق با سامانه ظرفیت، به روز رسانی طرح های درون دانشگاهی استادان، راه اندازی سامانه تشویق مقالات، به روز بودن گزارش پرداخت های حق الزحمه پایان نامه ها، آغاز به کار سامانه نشر بین المللی، برگزاری منظم کنفرانس های ملی و ایجاد برند برای هر گروه، قراردادهای فروش بالای مراکز رشد و فن آوری، راه اندازی مرکز تحقیقات آب و انرژی و اتمام اپلیکیشن رابط تحقیق با صنعت عنوان کرد.

رسولی: هیات علمی گنجینه بسیار بزرگ دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت: ما گنجینه بسیار بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم و هر چقدر اعضای هیات علمی در حوزه پژوهش پیش قدم باشند هم اعتبار و جایگاه دانشگاه ارتقا پیدا می کند و هم رسالت دانشگاه به نحو مطلوب ایفا می شود.

اسحاق رسولی گفت: با همت و درایت و قابلیت های علمی و پژوهشی استادان این مملکت روز به روز بین جوامع امروزی سربلندتر و سرآمدتر می شود.

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم از قابلیت ها و توانمندی ها بهره ببریم مشکلات و چالش ها به راحتی حل می شود.

رسولی بیان کرد: حوزه آموزش در انتقال علم نقش دارد و حوزه پژوهش در ارتقا آن موثر است و نتیجه ارتقا سطح علمی جامعه است.

وی گفت: ما باید حوزه تبدیل علم به ثروت که حوزه فناوری است را ارتقا بدیم و کیفیت زندگی جامعه با ارتقای فناوری افزایش پیدا می کند.

رسولی ادامه داد: در دانشگاه به چهار موضوع آموزش، فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی و نوآوری و فناوری پرداخته می شود و در گذشته نقش آموزشی پر رنگ، فرهنگی تا حدودی و پژوهش بعد آن قرار داشت و امروز به همه زمینه ها توجه می شود.

وی گفت: تولیدات علمی دانشگاه بیشتر در حوزه نوین است و باید توجه کرد که تولید مقالات علمی چقدر می تواند به حل مسئله کمک کند .

رسولی افزود: یکی از کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام شده است سامانه پالایش آزاد است که 40 مسئله راهبردی در کشور شناسایی شده و در گروه های مختلف به موضوع های پژوهش تقسیم شده است و در آینده انتخاب موضوع پایان نامه دانشجویان از این طریق و با برنامه ریزی خواهد بود.

کد خبر: 990065

وب گردی

وب گردی