طرح جهاد روشنایی از امروز به‌صورت رسمی آغاز می شود/ نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی درمناطق محروم کشور

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو گفت: با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج طرح جهاد روشنایی از امروز به منظور نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی (پنج کیلوواتی) در 200 نقطه از مناطق محروم کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داوود طارمی در گردهمایی بزرگ بسیجیان صنعت آب و برق که با حضور وزیر نیرو و رییس سازمان بسیج مستضعفین در محل نیروگاه طرشت تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه کارکرد تخصصی بسیج وزارت نیرو به خوبی اجرا شده است، گفت: تلاش مجاهدانه بسیجیان صنعت آب و برق همواره برای ارتقای کارآمدی این صنعت حیاتی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ابلاغی به این مرکز به خوبی عملیاتی و اجرا شده است، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج طرح جهاد روشنایی از امروز به منظور نصب سه هزار پنل خورشیدی خانگی (5 کیلوواتی) در 200 نقطه از مناطق محروم کشور آغاز خواهد شد.

طارمی با تاکید بر اینکه براساس این طرح سه مسئله کلان کشور مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: مشکل رشد روز افزون مهاجرت روستاییان به شهر‌ها به دلیل درآمد کم و ناپایدار، نیاز روز افزون به توسعه تولید برق تجدید‌پذیر با مشارکت بخش خصوصی و همچنین نیاز به منابع مالی و مشاغلی با سرمایه‌گذاری کم و درآمد مطلوب و مستمر برای مناطق کم‌برخوردار از مسائلی است که در این حوزه مطرح و راه‌حل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است تا بتوان از طریق آن همزمان برای حل مشکلات فوق اقدام کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح که تبلور همدلی و همکاری چند نهاد در سطح ملی از جمله وزارت نیرو، سازمان بسیج، بانک‌های عامل و ... برای حل مشکلات فوق می‌باشد راهکاری اندیشیده شده است که در قالب آن با استفاده از وام‌های توسعه روستایی که از طریق بانک‌های عامل فراهم خواهد شد، می‌توان نسبت به احداث نیروگاه‌های کوچک در منازل مسکونی روستاییان در مناطق کم‌برخوردار و محروم اقدام کرد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو تاکید کرد: در این صورت روستاییان با اشتغال به نیروگاه‌داری و فروش برق تولیدی نیرو‌گاه‌های خود در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو در خصوص خرید تضمینی برق تجدید‌پذیر برای مدت ۲۰ سال، ضمن باز پرداخت تسهیلات از محل فروش برق، از یک درآمد نسبتاً خوب و مستمر بهره‌مند شده و با عزت به فعالیت بیشتر در محیط روستا می‌پردازند تا زندگی بهتری را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

طارمی تاکید کرد: امروز فردی بسیجی‌تر است که در سازمان خود موثرتر باشد. هم‌اکنون تمامی کارکنان وزارت‌نیرو بسیجی هستند و هیچ حصاری بین کارکنان مجموعه قایل نیستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990116

وب گردی

وب گردی