حرکت موزون دختران مقابل چشم مردان در دانشگاه تک جنسیتی

برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی برای دانشگاه الزهرا دردسر ساز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه الزهرا در تاریخ 21 آذر ماه دومین همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران را در سالن دکتر تورانی برگزار کرد که این مراسم با حواشی زیادی مواجه شد.

واکنش مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا

لعبت درخشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص حواشی به وجود آمده از حرکات ورزشی دانشجویان گفت: در همایشی که برگزار شد دانشجویان دانشگاه الزهرا حرکات ورزشی انجام دادند که برخی از رسانه ها به اشتباه فیلمی را با عنوان رقص دانشجویان منتشر کردند.

وی افزود: این همایش با محوریت همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران برگزار شد و برخی رسانه ها به اشتباه به این موضوع دامن زدند.

درخشانی اظهار داشت: جالب اینجاست که همان رسانه‌ها نخستین همایش مهارت های ورزش برای تونیک با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و هیأت ورزش های همگانی آن استان را منتشر کرده بودند.

بیانیه دانشگاه الزهرا/ برخورد برخی رسانه ها غرض ورزانه است

روابط عمومی دانشگاه الزهرا بیانیه ای در همین خصوص صادر کرد که به شرح زیر است:

برخی از رسانه ها با انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی مدعی «رقص دسته جمعی دانشجویان این دانشگاه در مراسم شب یلدا» شده اند. این درحالی است که فیلم منتشر شده مربوط به دومین همایش ملی دانشجویی «انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران» است که بخشی از آن به بررسی تاثیر ورزش «برایتونیک» بر سلامت بانوان اختصاص داشته و در این بخش چند دانشجو با لباس ورزشی به اجرای نمایشی «برایتونیک» پرداختند.

بر اساس این گزارش، «ورزش برای تونیک» با الهام از کدگذاری بین المللی حروف الفبا طراحی شده است. وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۱ این ورزش را به رسمیت شناخته و در سال ۱۳۹۲ انجمن «برایتونیک» به عنوان زیرمجموعه فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت خود را آغاز کرده است و در نقاط مختلف کشور هواداران بسیاری دارد.

جالب آن که، یکی از رسانه های متهم کننده دانشگاه الزهرا در خصوص این فیلم، در تاریخ 21 آذر ماه 1395 خبر برگزاری «نخستین همایش مهارت های ورزش برای تونیک» با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و هیأت ورزش های همگانی آن استان را منتشر کرده است.

همه این مسائل نشان از برخورد غرض ورزانه و به دور از اخلاق حرفه ای-رسانه ای دارد. امید آن که در آینده شاهد تکرار این مسائل و مسموم کردن ذهن مخاطبین نباشیم.

روتوش به شیوه دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا در حالی با استناد به قانونی بودن ورزش برای تونیک، عملکرد خود را توجیه می کند که شنا برای زنان نیز در جمهوری اسلامی ایران کاملا آزاد است اما جای خود و شرایط خود را دارد. متاسفانه تعدادی از بانوان با لباس های ورزشی به انجام حرکات موزون پرداختند در حالی که مردان در صف اول این برنامه حضور داشتند. دانشگاه الزهرا، دانشگاه ویژه زنان است که قبل از انقلاب و با عنوان مدرسه عالی دختران تاسیس و صرفا از زنان و دختران پذیرش دانشجو دارد. به نظر می آید انجام حرکات موزون در مقابل چشم مردان در دانشگاهی که تک جنسیتی است و مطمئنا برای دانشجوها و خانواده های آنها که یک دانشگاه دخترانه را بی دلیل برای تحصیل انتخاب نکرده‌اند، چندان خوشایند نباشد.

خبرنگار: علیرضا گل بابازاده

انتهای پیام/

کد خبر: 990123

وب گردی

وب گردی