آیا می توان دوچرخه را جایگزین ماشین کرد؟

دانشمندان با بررسی سفرهای روزانه افراد در اسپانیا اعلام کردند، می توان حدود 40 درصد از این سفرها را با استفاده از دوچرخه و یا حتی به صورت پیاده انجام داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه پلی تکنیک مادرید، اعلام کردند که 40 درصد از سفرهای با ماشین را می‌توان به عنوان سفرهای کوتاه با دوچرخه یا پیاده‌روی در نظر گرفت.

در مطالعه اخیر، امکان جایگزینی سفرهای ماشین با راه‌های فعال‌تر حمل و نقل، مانند دوچرخه و حتی پیاده‌روی، مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این مطالعه، اکثر مردم مایل به رها کردن ماشین خود و راه رفتن برای فاصله متوسط 1.6 کیلومتر (0.99 مایل) یا دوچرخه سواری برای فاصله 3.5 کیلومتر (2.17 مایل) هستند. این بدان معنی است که حدود 20 درصد از سفرهای ماشینی را می توان با راه رفتن و 40 درصد را با دوچرخه جایگزین کرد.

این مطالعه همچنین موانع درک شده در استفاده از دوچرخه را به جای ماشین ها ارزیابی کرد. اکثر شرکت کنندگان مسائل ایمنی را به عنوان دلایل اصلی عدم رها کردن خودرو نشان دادند.

یافته ها اطلاعات ارزشمندی را برای توسعه اقداماتی برای ترویج تعویض اتومبیل با سایر وسایل حمل و نقل غیر موتوری ارائه می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990140

وب گردی

وب گردی