100 هکتار زمین به منظور پرورش میگو در اختیار واحد بندر لنگه قرار گرفت

فرماندار بندر لنگه گفت: با تدابیری که اندیشیده شد حدود 100 هکتار زمین به منظور پرورش میگو در اختیار واحد بندر لنگه قرار گرفت.

غلامرضا آباد فرماندار بندر لنگه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره موضوع توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مرزی و ماموریت های واحد بندر لنگه در حوزه شیلات اظهار داشت: در حال حاضر درآمد‌های غیر شهریه ای جزو اولویت های اول دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد؛ در واحد بندر لنگه رشته پرورش شیلات وجود نداشت و فقط مرکز استان این رشته را داشت. با تدابیری که اندیشیده شد حدود 100 هکتار زمین به منظور پرورش میگو در اختیار واحد بندر لنگه قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه ای که با دکتر صباحی رئیس واحد لنگه داشتیم، تصمیم گیری شد که نامه نگاری ها و امور اداری این موضوع انجام شود و تسهیلات لازم برای واگذاری این 100 هکتار زمین به واحد لنگه اعطا شود.

آباد ادامه داد: همچنین هر کمکی که بتوانیم در موضوع صید و صیادی به واحد بندر لنگه انجام خواهیم داد؛ بزرگترین قطب صیادی کشور در پرورش شیلات با دارا بودن 2500 تا 3000 هزار قایق صیادی و همچنین 900 لنچ صیادی بندر لنگه است و برای اولین بار نیز در شورای تامین شهرستان، افزایش قدرت موتور قایق های صیادی را به 95 اسب بخار تصویب کردیم و در شورای امنیت نیز این موضوع تحقق پیدا کرد.

فرماندار بندر لنگه تصریح کرد: قایق های صیادی در شمال و جنوب کشور می توانند با این افزایش قدرت موتور، در عمق بیشتری حرکت کنند و همچنین میزان آلودگی آن ها کاهش چشم گیری داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر گذاری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فرزند انقلاب و نظام است؛ این دانشگاه اگر در شهرهای مرزی از نظر علمی تقویت شود، موجب رشد فرهنگ و علم در این مناطق خواهد شد. ما هرچقدر در موضوعات معیشتی مردم در شهرهای مرزی سرمایه گذاری کنیم، نتایج مثبت و مطلوب تری را خواهیم گرفت.

آباد اذعان داشت: خداروشکر دانشگاه آزاد اسلامی در کیش، بندر لنگه و چارک حضور دارد و هرچقدر که در این مناطق و سواحل مرزی سرمایه گذاری انجام شود، باعث عدم خروج و کوچ مردم از این مناطق خواهد شد؛ تعطیلی هرکدام از روستاهای مرزی باعث ایجاد هزینه های گزاف برای نظام خواهد شد و لذا بهتر است که با انجام سرمایه گذاری که دانشگاه آزاد اسلامی نیز جزو این سرمایه گذاری محسوب می شود امکانات رفاهی را برای مناطق محروم فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990150

وب گردی

وب گردی