ساخت اولین مرکز علم مغز و علوم شناختی کشور در باغ کتاب آغاز شد

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در مراسم آغاز به ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور گفت: هزینه‌های پروژه مرکز علم مغز و علوم شناختی در باغ کتاب تهران، به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که قرار است بین سه دستگاه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقسیم شود.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر کمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در مراسم آغاز به ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور گفت: هزینه‌های پروژه مرکز علم مغز و علوم شناختی در باغ کتاب تهران، به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که قرار است بین سه دستگاه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقسیم شود.

‎ سید کمال خرازی در مراسم آغاز به ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور در باغ کتاب تهران، گفت: این مرکز در اسفند‌‌ماه و در هفته آگاهی از مغز و با حضور مقامات کشور افتتاح خواهد شد و فضای باغ کتاب تهران موقعیت مناسبی برای ایجاد مراکزی مانند مرکز مغز و علوم شناختی است.

عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ادامه داد: تأسیس مراکزی مثل مرکز مغز و شناخت جنبه آموزشی خوبی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد. در این فضا با استفاده از ابزارآلات افراد می‌توانند با مغز و ذهن خودشان آشنا شوند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران نیز در جریان ساخت اولین مرکز مغز و علوم شناختی کشور در باغ کتاب تهران گفت: ساخت باغ کتاب تهران یکی از اقدامات خوب در حوزه توسعه و ترویج علوم است. چرا که در این فضا فعالیت‌های مختلفی در راستای توسعه علم و فناوری برای بچه‌ها در رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. همچنین باغ کتاب در کنار فضای 10 هزار مترمربعی برای کتاب، مرکز علم و فناوری بسیار منحصر‌به‌فردی دارد.

اوحدی گفت: باغ کتاب تهران با همکاری مرکز علوم شناختی ایران در رابطه با مغز پروژه‌ای مشترک انجام داده است. این مرکز با همت دکتر خرازی و مرکز ستاد علوم شناختی، اسفندماه سال جاری و در هفته آگاهی از مغز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990167

وب گردی

وب گردی