برای حفظ امنیت کشورهای عربی تلاش می کنیم

رئیس جمهور سودان که به تازگی به دمشق سفر کرده، تاکید کرد که کشورش همواره برای انجام هرگونه تلاشی در راستای برقراری امنیت و صلح بین‌المللی و حفاظت از امنیت ملی کشورهای عربی آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان در سخنانی پس از سفر غیر منتظره‌اش‌ به دمشق ایراد کرد، گفت: مشارکت آشکار سودان در ائتلاف عربی در یمن در راستای تاکید بر تلاش‌ها برای حفظ امنیت کشورهای عربی انجام می‌شود.

البشیر در ادامه گفت: ما بر حمایت خود از تمامی طرح‌ها برای حل مسالمت‌آمیز و سیاسی که راه را برای برقراری دوباره ثبات و صلح فراهم کرده و رنج و مشکلات یمنی‌ها را از بین ببرد، تاکید می‌کنیم.

سودان از مارس ۲۰۱۵ در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان، به یمن نیروی نظامی فرستاده است.

عمذ البشیر پس از سفری ناگهانی به دمشق که از پیش اعلام نشده بود و دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روز یکشنبه به خارطوم بازگشت.

این اولین سفر رئیس جمهور یک کشور عربی به سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور محسوب می‌شود. او گفت که کشورش برای انجام هر تلاشی در راستای برقراری امنیت کشورهای عربی، آمادگی دارد.

عمر البشیر درباره مسایل داخلی سودان نیز گفت: با وجود شرایط ویژه اقتصادی در کشور، مسیر توسعه متوقف نشده و نخواهد شد و طرح‌های استراتژیکی که سودان به آنها تکیه کرده، اجرایی خواهند شد.

وی در ادامه بار دیگر از شورشیان و گروه‌های مسلح خواست "به ندای عقل گوش داده و گزینه صلح را انتخاب کرده و به روند گفت‌وگو و سازندگی ملی ملحق شوند."

از سال ۲۰۰۳ خارطوم با تحرکات شورشیان در دارفور واقع در غرب این کشور مواجه است و از ژوئن ۲۰۱۱ مبارزات علیه دولت در دو استان کردفان جنوبی و نیل آبی جریان دارد که در سال‌های اخیر تا حدود زیادی فروکش کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 990208

وب گردی

وب گردی