بی نظمی مالی نظام مهندسی تهران اصلاح می شود

رئیس جدید نظام مهندسی ساختمان استان تهران یکی از مهمترین مشکلات این سازمان را بی نظمی داخلی اعلام کرد و گفت: در تاریخ فعالیت این سازمان، این بی نظمی بیشتر در مباحث مالی نمایان شده که باید از طریق بهبود وضعیت کنونی، گام های موثری برای اعضا برداشت.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ محمد طاهری با اشاره به اولویت های کاری خود برای مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت های قانونی به منظور بهبود معیشت مهندسان یکی از اهداف و اولویت های اصلی ما در این سازمان خواهد بود.
وی با بیان اینکه مشکلات این سازمان در تهران از درون آغاز شده و بعد به بیرون سرایت کرده است، افزود: با توجه به شرایط حاکم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضرورت دارد اصلاح نیز از درون سازمان که به عنوان اصلاح فرآیندها تلقی می شود آغاز شود.
انتخابات هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پس از چند هفته وقفه بالاخره برگزار و ترکیب جدید اعضا مشخص شد.
محمد طاهری به عنوان رئیس، بهمن مومنی مقدم نایب رئیس اول، سید علیرضا میر جعفری نایب رئیس دوم، علی اکبر نبی ئی به عنوان دبیر و همچنین علی کریمی به عنوان خزانه دار این هیات رئیسه انتخاب شدند.
طاهری علت تاخیر در برگزاری انتخابات هیات رئیسه را اینچنین توضیح داد: طی چند وقت اخیر اتفاقات درون سازمانی اعضای هیات مدیره باعث شد هیچ توافقی بین اعضا برای انتخاب هیات رئیسه حاصل نشود.
وی افزود: این انتخابات دیروز با موفقیت برگزار شد، گرچه این اتفاق بسیار دیر انجام گرفت اما باید با افزایش سرعت در فعالیت ها، زمان تلف شده را جبران کنیم.
رئیس نظام مهندسی تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تعامل و ارتباط این نهاد با وزارت راه و شهرسازی گفت: طی سال های گذشته شاهد کدورت های ارتباطی بین وزارتخانه و نظام مهندسی هستیم، بنابراین رفع معضلات موجود که زمینه بهبود تعامل مابین این دو ارگان را فراهم می کند در اولویت کار ما قرار دارد.
به گفته طاهری، افزایش ارتباط بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری باعث می شود سازمان نظام مهندسی به جایگاه اصلی خود که قانونگذار تعریف کرده است، برسد.
وی به بخشنامه کسر پنج درصد حق الزحمه مهندسان که از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود نیز اشاره و بیان کرد: این تصمیم وزارتخانه باعث ایجاد چالش در سازمان نظام مهندسی شد که بزودی درصدد اصلاح آن بر خواهیم آمد.
طاهری ادامه داد: در این زمینه باید جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم تا آنچه را که قانون می گوید و بر ما تکلیف می کند انجام دهیم.
طاهری معتقد است که عملکرد محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی طی چند وقت اخیر به گونه ای بوده است که تعامل وی با سازمان نظام مهندسی را نشان می دهد.

کد خبر: 990209

وب گردی

وب گردی