مجمع عمومی سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که دوشنبه شب به تصویب رساند ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید. افغانستان، ارمنستان، بلاروس، بولیوی، برونئی، کامبوج، بروندی، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، هند، اندونزی، ایران، عراق، قزاقستان، قزقیزستان، لبنان، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، روسیه، آفریقای جنوبی، صربستان، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و زیمبابوه کشورهایی بودند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

کامرون، کلمبیا، کنگو، ساحل عاجل، مصر، جامائیکا، کنیا، کویت، لیبی، مالزی، نپال، نیجریه، قطر، سنگاپور، سومالی، سودان، تاجیکستان، تایلند، توگو، تونس و اروگوئه برخی از کشورهایی هستند که به قطعنامه مورد نظر رأی ممتنع دادند.

ایران پیش از این استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه را قویاً محکوم کرده و آنها را مردود خوانده است.

تهران تصریح کرده این قطعنامه‌ها بدون در نظر گرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب می‌شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990216

وب گردی

وب گردی