کشف ابر غلیظ دوران بیگ بنگ در فضا

دانشمندان اعلام کرده اند که با استفاده از تلسکوپی قدرتمند ابر غلیظی از جنس ذرات آهن را در فضا کشف کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاره شناسان با استفاده از قدرتمند ترین تلسکوپ نوری در هاوایی، ابر گازی را مشاهده کرده اند که به نظر می رسد حاوی فلزات از ستارگان منفجر شده است.

دانشمندان اعلام کردند که وجود فلزات سنگین در این مه غلیظ نشان می دهد که این ابر گاز از زمان بیگ بنگ سرچشمه می گیرد.
ستاره شناسان اظهار داشتند که در داخل این ابر، سیاه چاله هایی دیده می شود که طیفی از هیدروژن در آن وجود دارد و نورانی به نظر می رسند.

اخترشناسان اعلام کردند که مشاهده این ابر کار دشواری بود که محقق شد و کشف این پدیده دوران بیگ بنگ می تواند افق هایی را برای درک ستاره ها و کهکشان ها در جهان اولیه به وجود آورد.

این مشاهدات به ستاره شناسان کمک می کند تا در مورد درک توسعه جهان و نحوه شکل گیری اولین کهکشان ها اطلاعات بیشتری به دست آورند.

نظریه مه‌بانگ یا بیگ بنگ توضیحی پیشتاز برای چگونگی آغاز جهان است. این نظریه را در ساده ترین حالت می‌توان این طور توصیف کرد: جهانی که ما می‌شناسیم از یک تکانگی کوچک آغاز شده است و در عرض ۱۳.۸ میلیارد سال گذشته انبساط یافته و حالت امروزی کیهان را به خود گرفته است.

نتهای پیام/