جامعه المصطفی می تواند در فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: شبکه فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه می تواند به فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در دیدار با دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، با استقبال از آغاز همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مغتنمی برای ماست و با تمام امکانات خود در خدمت شما خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با جامعه المصطفی، گفت: بنا داریم فعالیت های خود را در تهران گسترش دهیم و این موضوع می تواند با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد، چرا که این دانشگاه ظرفیت های خوبی در اختیار دارد که می توانیم به صورت مشترک از آنها استفاده کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه زمینه همکاری های مختلف با دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است، اظهار داشت: در هر یک از این زمینه ها، اقدامات گسترده ای قابل انجام است، بنابراین قراردادهای تخصصی می تواند در این حوزه ها منعقد شود. برای آغاز همکاری پیش‌نویسی در جامعه المصطفی آماده کرده‌ایم و دانشگاه آزاد اسلامی نیز پیش نویس خود را ارائه کرده و قرار شد در کمیته‌ای مشترک هر دو پیش‌نویس و جزئیات همکاری مورد بررسی قرار گرفته و متن نهایی تفاهم نامه تدوین شود تا با تشکیل کارگروه های تخصصی به اجرا در آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: تجربیات ذی‌قیمتی در آموزش زبان فارسی داریم که دانشگاه های ایران تاکنون کمتر از این ظرفیت استفاده کرده‌اند. 80 درصد از دانشجویان خارجی که زبان فارسی آموخته‌اند در جامعه المصطفی آموزش دیده‌اند. شبکه فارغ التحصیلان ما ظرفیت فوق‌العاده ای است که می تواند در تأسیس و راه اندازی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.‍ ‍

وی افزود: یکی از فعالیت های شبکه فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی العالمیه، تأسیس مدارس در کشورهای خارجی است که این موضوع ظرفیت فوق العاده ای است که می تواند به فعالیت های برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز کمک کند.

در پایان این نشست، تبادل نشان جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی بین دکتر محمدمهدی طهرانچی و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 990278

وب گردی

وب گردی