محققان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتخار آفرینی کردند

محققان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل صاحب 4 مقام برتر شدند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، علی جعفری در گروه علوم انسانی، مهدی سلیمی در گروه فنی مهندسی، ابراهیم فتایی در گروه علوم پایه و شرکت امن گستر راسامهر با مدیریت کمال یاوریان مستقر در این واحد دانشگاهی حایز رتبه های برتر شدند.

استاندار اردبیل در این جشنواره بر ایجاد فضای کار و فعالیت برای محققان در شرایط تحریمی تاکید کرد.

اکبر بهنامجو گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند اعتبارات لازم را برای پژوهش و تحقیق تامین و از محققان و پژوهشگران حمایت لازم را بعمل آورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز گفت: با حضور پژوهشگران، پویایی دانشگاه نمود بیشتری پیدا می کند.

اسحاق رسولی اظهار کرد: در چرخه علمی کشور، انتقال دانش در بحث آموزش در مراکز دانشگاهی در این 40 سال به خصوص با حضور دانشگاه های غیردولتی بسیار پررنگ بوده است.

وی افزود: ارتقای دانش از طریق پژوهش نیز خروجی خوبی نشان داده است به طوری که در بحث مقالات isi در 6 ماهه اول سال جزو 15 کشور برتر دنیا و در تولید علم و دانش نیز در استناد به مقالات پژوهشی و تاثیرگذار جزو 30 کشور دنیا هستیم.

رسولی ادامه داد: بنابراین در ارتقای دانش با وجود همه ضعف ها و نقدها خوب عمل شده ولی چون در مسایل معیشتی و اقتصادی با برخی سوء عملکردها روبرو هستیم، شیرینی این پیشرفت ها احساس نمی شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی با اندیشه و تحقیق و فعالیت افراد علمی و دانشگاهی محقق می شود.

وی اضافه کرد: بعد از ارتقای دانش، بحث کاربرد دانش است و ایران به مرحله ای رسیده که در آستانه خیز نوآوری به خصوص در زمینه های نانو و فناوری های نوین قابل مشاهده است.

رسولی ادامه داد: بعد از انقلاب بیشترین توجه در حوزه علم و دانش رخ داده و این نتیجه سیاستگذاری مسئولان است که ایران به سمت مرجعیت علمی می رود و به همین دلیل مخالفان نظام در صدد جلوگیری از این مرجعیت از طریق وضع تحریم هستند.

وی افزود: با وجود همه انتقادهایی که به دانشگاه ها است، پژوهشگران دانشگاهی در شرایط تحریم، نقش موثری ایفا کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل فضای حاکم بر روابط دانشگاه های استان را برای همکاری های علمی مطلوب ارزیابی کرد.

کد خبر: 990294

وب گردی

وب گردی