شوستر: دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی‌های زیادی دارد

استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه مانهایم آلمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه کمی و کیفی و تنوع رشته های تحصیلی توانسته به بستری مناسب برای فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از بیرجند، پرفسور توماس شوستر، استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه مانهایم آلمان با دکتر سید حسن هاشمی، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، دیدار و گفت و گو کرد.‌

در این دیدار که جمعی از استادان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، هاشمی ضمن قدردانی از حضور این استاد آلمانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به بیان گزارشی از روند تاسیس، رشد و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه کمی و کیفی و تنوع رشته های تحصیلی توانسته به بستری مناسب برای فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی وسیع ترین نهاد آموزش عالی غیردولتی در ایران است، افزود: توسعه ارتباطات بین المللی در سرلوحه مهم ترین فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

هاشمی در ادامه گفت: علاقه مند به همکاری و تعامل دوجانبه با دانشگاه های آلمان هستیم.

پروفسور توماس شوستر، استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه مانهایم آلمان نیز در سخنانی ضمن بیان نحوه تاسیس دانشگاه مانهایم گفت: دانشگاه مانهایم 41 سال قبل با چهل دانشجو تاسیس شد و هم اکنون 38 هزار دانشجو دارد.

وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون نظام آموزشی آلمان، ویژگی های نظام تحصیلی مشارکتی در آلمان را برشمرد و گفت: به دلیل ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت بیش از 90درصد دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه مانهایم در شرکت های مختلف استخدام می شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی های زیادی دارد و ما هم علاقه مند به همکاری متقابل با این دانشگاه هستیم.

گفتنی است، در این دیدار دکتر امید شریعتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی استان، گزارشی از توانمندی ها و طرح ها و برنامه های پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی را ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990298

وب گردی

وب گردی