اولویت پژوهش در راستای رفع مشکلات با تکیه بر توان داخلی  است

دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران گفت: اولویت امسال هفته پژوهش در زمینه نبودها و کمبودهای این حوزه در راستای رفع مشکلات و موانع با تکیه بر توان داخلی بوده که استفاده از ظرفیت انجمن ها تاحدی مغفول بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «نشست پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
دکتر محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در این مراسم گفت: اولویت امسال هفته پژوهش در زمینه نبودها و کمبودهای این حوزه در راستای رفع مشکلات و موانع با تکیه بر توان داخلی بوده است. استفاده از ظرفیت انجمن ها تاحدی مغفول بوده است.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط برای شرکت در مجامع بین المللی، تسهیل برای برگزاری برنامه ها حمایت از انجمن های علمی بخشی از فعالیت های انجمن های علمی ایران به شمار می رود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران در زمینه فعالیت اخیر این انجمن گفت: طراحی سامانه مپفا را در دستورکار خود داشته ایم، سایت کمیسیون علمی را راه اندازی کرده ایم، برنامه ریزی در راستای برگزاری جلسات هم اندیشی با هدف حل مسائل کشور را مد نظر قرار دادیم.

وی افزود: امسال در همایش پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی به نقش انجمن های علمی توجه بیشتری شد، علاوه بر آن از انجمن های برتر در حوزه علمی تقدیر خواهد شد.

جلالی در زمینه حوزه ارزیابی علملکرد انجمن های ارزیابی گفت: همان طور که می دانید شاخص های ارزیابی سال گذشته تغییر کرد و بر اساس کمی سازی شاخص های کیفی صورت گرفت، این دسته بندی با 86 شاخص در شش دسته انجام شد. زمان ارزیابی در مراحل مختلف نیز تمدید شده است.

وی بیان کرد: امیدوارم با تخصص متخصصان شاهد پیش رفتن به سوی جامعه علم محور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990299

وب گردی

وب گردی