جنبش های دانشجویی مشکلات کشور را شناسایی و راه حل ارائه دهند

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهمترین خواسته مقام معظم رهبری و مردم از دانشجویان و دانشگاهیان، پیشرفت علمی کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همایش بزرگ چله انقلاب با حضور اعضای اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش گفت: این دانشگاه دارای یک میلیون و 500 هزار دانشجو با 30 هزار عضو هیأت علمی است که در اغلب شهرهای کشور شعبه دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه کاملاً اجتماعی و مردمی است که با سایر دانشگاه ها تفاوت دارد.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: باید از این ظرفیت عظیم دانشگاه در شهرهای مختلف کشور در راستای خدمت به نظام اسلامی و کشور بهره ببریم.

دکتر قربانی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه جنبش های دانشجویی در کشور، گفت: جنبش دانشجویی در 16 آذر سال 1332 شکل گرفت و هدف آن مبارزه با آمریکا، نظام استکباری و رژیم شاه، تبیین معارف اسلامی و دفاع از نهضت حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با تأکید بر اینکه جنبش و جریان­ های دانشجویی باید مشکلات کشور را شناسایی و راه حل های عملیاتی ارائه دهند، خاطر نشان کرد: در این صورت است که جریان های دانشجویی به رسالت واقعی و اصلی خود عمل کردند.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهمترین خواسته مقام معظم رهبری و مردم از دانشجویان و دانشگاهیان، پیشرفت علمی کشور است که باید تشکل ها، جنبش ها و جریان های دانشجویی به جد در این راستا تلاش کنند.

دکتر قربانی تاکید کرد: جنبش های دانشجویی باید سهم خود را در تحولات سیاسی، فرهنگی و علمی روشن و در مقاطع حساس کشور حفظ کرده و نقش آفرینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه الگوی جنبش ها و جریان های دانشجویی باید شهدایی همچون باکری، هادی، همت و ... باشد، اظهار داشت: شهدا بودند که کشور و انقلاب اسلامی را حفظ کردند و ما نیز باید با الگوگیری از آنها راهشان را ادامه دهیم و زمینه ساز سربلندی نظام و کشور شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990318

وب گردی

وب گردی