آمریکا از سوریه خارج می شود

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی جدید از خروج نیروهای این کشور در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به شایعات مربوط به خروج نیروهای این کشور از سوریه در توئیتر خود واکنش نشان داد و نوشت: داعش را در سوریه شکست دادیم و شکست داعش تنها علت ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه در دوره ریاست جمهوری من بود.
«سارا سندرز»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید پس از توئیت ترامپ در خصوص دلیل حضور آمریکا در سوریه، اعلام کرد که ایالات متحده کار خروج نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است.
سندرز با اشاره به اینکه مبارزه با داعش به مرحله جدیدی رسیده گفت: 5 سال قبل داعش در خاورمیانه قدرت زیادی داشت و در حال حاضر آمریکا گروهی را که در این منطقه اعلام خلافت کرده بود، شکست داده است.
سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که پیروزی علیه داعش در سوریه به معنای پایان ائتلاف جهانی نیست.

دانا وایت سخنگوی ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از سوریه اعلام کرد: ائتلاف ضدداعش قلمرو تحت تسلط داعش را آزاد کرده است اما مبارزه علیه داعش پایان نیافته است.

وی افزود: ما فرایند بازگرداندن نیروهای آمریکایی از سوریه را همزمان با انتقال به مرحله بعدی مبارزه با داعش آغاز کرده ایم.

وایت ادامه داد: ما به همکاری با شرکا و همپیمانان خود برای شکست داعش هر جا که باشد، ادامه می‌دهیم.

در همین راستا «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی که همواره یکی از طرفداران پروپاقرص سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، بوده است از تصمیم وی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، به شدت انتقاد و آن را «اشتباه» توصیف کرد.

گراهام در بیانیه ای مدعی شد: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در این مقطع زمانی یک پیروزی بزرگ برای ایران، داعش، بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و روسیه خواهد بود. این سناتور جنگ طلب در ادامه مدعی شد بیم آن را دارد که خروج نظامیان آمریکایی از سوریه پیامدهای ویرانگری برای آمریکا، منطقه خاورمیانه و سراسر جهان به همراه داشته باشد.

سناتور کارولینای جنوبی همچنین افزود این (اقدام) باعث خواهد شد جذب متحدان در آینده برای مقابله با افراط‌گرایان دشوارتر شود. گراهام همچنین مدعی شد: ایران و دیگر «بازیگران بد» در منطقه، این اقدام را نقطه ضعف آمریکا در تلاش هایش برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران تلقی خواهند کرد.

«مارکو روبیو»، دیگر سناتور جمهوری خواه آمریکایی نیز خروج کامل و سریع نیروهای آمریکایی از سوریه را «اشتباهی مهلک» توصیف کرد که پیامدهای آن فراتر از آنچه وی «نبرد علیه داعش» خواند، خواهد بود.

نخست وزیر اسرائیل نیز «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه و تاثیر آن بر امنیت اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: به حفظ امنیت خود در جبهه سوریه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 990329

وب گردی

وب گردی