طالبان محور مذاکرات خود با آمریکا را فاش ساخت

طالبان اعلام کرد، مذاکرات اخیر این گروه با نماینده آمریکا با محوریت خروج نیروهای ناتو از افغانستان بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، طالبان محور مذاکرات اخیر خود با نماینده آمریکا را خروج نیروهای ناتو از افغانستان، آزادی زندانیان و توقف حملات علیه غیر نظامی‌ها عنوان کرده است.

«زلمای خلیل‌زاد»، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان به تازگی با نمایندگان طالبان در امارات دیدار کرد؛ دیداری که در آن مقاماتی از عربستان، پاکستان و کشور میزبان نیز حاضر بودند.

دولت افغانستان هیأتی به نمایندگی از خود به امارات اعزام کرده بود اما این هیأت ورودی به مذاکرات نداشت. از سوی دیگر، خلیل‌زاد در توییتی که روز چارشنبه منتشر کرد، این مذاکرات را مفید دانست.

در همین حال، «الکساندر وندیکتوف»، دستیار دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهار کرد، طالبان تنها در صورتی با دولت افغانستان مذاکره می‌کند که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: طالبان که بر اساس برآوردهای ما بیش از 60 هزار عضو دارد، از مذاکره مستقیم با دولت افغانستان پرهیز می‌کند و می‌گوید هدف اصلی آمریکا حمایت از مردم نیست.

این مقام روسی ادامه داد: رهبران طالبان می‌گویند مذاکره تنها در صورتی ممکن است که موضوع خروج 16 هزار نیروی خارجی از افغانستان حل و فصل شود.

به گفته دستیار دبیر شورای امنیت ملی روسیه، شبه‌نظامیان طالبان معتقدند نبرد آنها واکنشی اجباری به حضور نیروهای ناتو و آمریکا است.

انتهای پیام /

کد خبر: 990331

وب گردی

وب گردی