برگزاری سمینار آموزشی تخصصی تجهیزات حفاظت فردی به میزبانی واحد دهاقان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همکاری شرکت سلامت پیشرو ایمن سپاهان، سمینار آموزشی تخصصی تجهیزات حفاظت فردی را با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستان، دانشجویان، مسئولان ایمنی شرکت‌های صنعتی استان، کارکنان و اعضای هیأت علمی واحد برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این سمینار، حبیب‌اله مقصودی، رئیس بازرسی کار استان اصفهان در سخنانی گفت: « در جهان در هر پانزده ثانیه یک نفر کارگر در اثر اتفاقات، جان خود را از دست می‌دهد، یعنی در هر دقیقه، چهار نفر و در سال بیش از 2.300.000 نفر. وقوع این اتفاقات خسارات بسیار زیادی را به تولید ناخالص ملی در جهان وارد می‌کند. بیش از 4% تولید ناخالص ملی در هر کشوری صرف حوادث ناشی از کار یا بیماری‌های شغلی می‌شود. در کشور ما نیز مبلغی حدود 20 میلیارد دلار صرف این حوادث می‌شود. »

رئیس بازرسی کار استان افزود: « برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار، باید فرهنگ استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی فرهنگ‌سازی گردد تا به نتیجه مطلوب برسیم. در دهه‌های گذشته کارگران و کارفرمایان در اثر خسارات وارده و آموزش‌های داده شده، به سمت و سوی محیط‌های کار ایمن رفته‌اند. فرهنگ کار و ایمنی نیز در این سال‌ها در نزد کارگران و کارفرمایان توسعه یافته و دستخوش بهبودی قابل قبولی شده است. »

بهاره ملک‌پور، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات کار استان اصفهان نیز بیان داشت: « وسایل حفاظت فردی، وسایلی هستند برای حذف تماس مستقیم با عوامل زیان‌آور محیط کار و تقلیل اثرات مخاطره‌آمیز در محیط‌های کاری. تناسب وسایل حفاظت فردی با نوع کار و نیاز کاربران، باید در تمامی کارها رعایت گردد. شناسایی خطرو ارزیابی آن برای در نظر گرفتن تناسب وسایل با نوع کار، مقدمه محسوب می‌شود، پس قبل از خرید هر گونه وسایلی باید مخاطرات تهدید‌آمیز شناسایی شوند. »

ملک‌پور خاطرنشان کرد: « شرایط نگهداری وسایل تجهیزات حفاظت فردی پس از خرید نیز از امور مهم محسوب می‌شود، عوامل محیطی اثرگذار و تأثیرات بهداشتی روی وسایل حفاظت فردی در هنگام نگهداری باید به دقت مورد توجه قرار گیرند، انتظار می‌رود که مانند دیگر اقدامات کنترلی، وسایل حفاظت فردی هم مورد رصد و پایش اثربخشی قرار گیرند. »

در ادامه سمینار، سخنرانی دکتر شیرمحمدی، عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت تهران با عنوان تجهیزات حفاظت تنفسی و مهندس فرید راکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه صنف ایمنی و آتش‌نشانی تهران با عنوان تجهیزات حفاظتی فردی سر و گوش به سمع و نظر حاضران رسید.

کد خبر: 990351

وب گردی

وب گردی